ישראל אחראית לעשירית מהבקשות להגבלת תוכן בפייסבוק

אולי יעניין אותך גם

במחצית הראשונה של 2016 פייסבוק נענתה ל-962 בקשות שמקורן בישראל להסרת תכנים, המהוות 10% מכלל הבקשות העולמיות שהוגשו לה להגבלת גישה לתכנים - כך לפי דו"ח השקיפות שפרסמה הלילה הרשת החברתית. עוד נחשף כי במחצית הראשונה של השנה פייסבוק הגבילה גישה לתכנים בשיעור גבוה פי ארבעה מכפי שהיה במחצית השניה של 2015.

פייסבוק מסבירה כי היא מגבילה גישה לתוכן כאשר מתברר שהוא בניגוד לדין המקומח וכי ההגבלה נעשית רק עבור גולשים באותה מדינה כך שהתוכן נותר זמין לגולשים ממדינות אחרות. על אף שפייסבוק לא מפרסמת את סך הבקשות שקיבלה (אלא רק את מספר הבקשות להן נענתה), השרים איילת שקד וגלעדן ארדן שמקדמים את "חוק הפייסבוק" מסרו כי 95% מהבקשות של גורמים ממשלתיים בישראל להסרת תוכן נענו בחיוב על-ידי הרשת החברתית. 
 
פייסבוק מדווחת גם על עליה ניכרת השנה בכמות הבקשות של מדינות למידע על משתמשי הרשת החברתית, בהשוואה ל- 2015.  במחצית הראשונה של השנה רשויות המדינה הגישו 117 בקשות חירום למידע על משתמשי הרשת, מתוכן כ-80% נענו. בנוסף, רשויות המדינה הגישו במסגרת הליכים 377 בקשות למידע על משתמשי הרשת, מתוכן נענו כשבעים אחוז מהבקשות. מקור: הארץ (מאת: עודד ירון).