ההליכים המשפטיים הובילו את שירות המוזיקה לפשיטת רגל

אולי יעניין אותך גם

שירות המוזיקה המקוון MP3tunes, המאפשר למשתמשיו לאחסן קבצי מוזיקה דיגיטליים ב'ענן', פתח בהליכי פשיטת רגל בעקבות ההליכים הארוכים שהוא מנהל מול חברת התקליטים והמו"ל EMI בענייני זכויות יוצרים. בבקשתה לפשיטת רגל, העידה החברה כי יש בידה נכסים שערכם 7,800 דולר, אך התחייבויות בגובה 2.1 מיליון דולרים. מקור: רויטרס.

בחודש אוגוסט האחרון, במסגרת ההליכים מול EMI, קבע בית משפט פדראלי בניו-יורק כי השירות לא קידם הפרת זכויות יוצרים במסגרת השירות, שעה שאפשר למשתמשיו לטעון אליו קבצי מוזיקה וכי השירות זכאי ליהנות מסעיפי הגבלת האחריות (Safe harbor provisions) ב- Digital Millenium Copyright Act האמריקאי (ה- DMCA). ביהמ"ש קבע גם כי השירות פעל כהלכה כאשר סגר חשבונות של מפרי זכויות יוצרים סדרתיים וכי פעל בהתאם לנוהל ה"הודעה והסרה" הקבוע ב- DMCA, ביחס למנוע החיפוש לקבצי מוזיקה - Sideload.com. באמצעות מנוע החיפוש, אפשר השירות למשתמשיו לאתר קבצי מוזיקה באתרי צד שלישי ולהוסיף אותם לתיבת האחסנה שלהם (לוקר) בשירות.

EMI ניסתה להציג את השירות כגן עדן לפיראטים, שאינו זכאי להגנת סעיפי המקלט ב- DMCA. ביהמ"ש לא צידד בעמדה זו. מאידך, גם EMI השיגה ניצחון, כאשר ביהמ"ש קבע כי בנוסף להסרת הקישורים ממנוע החיפוש המוזיקלי, היה על השירות גם להסיר את הקבצים הרלבנטיים מה"לוקרים" של המשתמשים. בנוסף, חלק מעובדי השירות נמצאו אחראים להפרת זכויות יוצרים, לאחר שנמצא כי אחסנו שירים של EMI בחשבונותיהם הפרטיים. התיק בין הצדדים עדיין מתנהל.