שירות לאחסון מוזיקה ב'ענן' אינו מפר זכויות

אולי יעניין אותך גם

ניצחון גדול לשירות המקוון MP3tunes, המאפשר למשתמשיו לאחסן בו קבצי מוזיקה דיגיטליים, בהליכים המשפטיים שהוא מנהל מול חברת התקליטים EMI. בית משפט פדראלי בארצות-הברית קבע כי שירות הענן לא קידם הפרת זכויות יוצרים במסגרת השירות, שעה שאפשר למשתמשיו לטעון אליו קבצי מוזיקה וכי השירות זכאי ליהנות מסעיפי הגבלת האחריות (Safe harbor provisions) ב- Digital Millenium Copyright Act האמריקאי (ה- DMCA).

ההחלטה המשמעותית היא חדשות טובות עבור שירותי אחסון נוספים בענן, דוגמת DropBox, אמאזון ו- Grooveshark (שנתבע לאחרונה גם כן על-ידי קבוצת יוצרים ומו"לים למוזיקה). ביהמ"ש קבע גם כי השירות פעל כהלכה כאשר סגר חשבונות של מפרי זכויות יוצרים סדרתיים וכי פעל בהתאם לנוהל ה"הודעה והסרה" הקבוע ב- DMCA, ביחס למנוע החיפוש לקבצי מוזיקה - Sideload.com. באמצעות מנוע החיפוש, אפשר השירות למשתמשיו לאתר קבצי מוזיקה באתרי צד שלישי ולהוסיף אותם לתיבת האחסנה שלהם (לוקר) בשירות.

EMI ניסתה להציג את השירות כגן עדן לפיראטים, שאינו זכאי להגנת סעיפי המקלט ב- DMCA. ביהמ"ש לא צידד בעמדת התובעים וקבע כי שירותי אחסנת קבצים והקשר בינם ל- Sideload.com, אינו בלתי חוקי בהגדרתו. למרות שמרבית הפסיקה היא לטובת MP3tunes, גם EMI השיגה ניצחון קטן. ביהמ"ש קבע כי בנוסף להסרת הקישורים ממנוע החיפוש המוזיקלי, היה על השירות גם להסיר את הקבצים הרלבנטיים מה"לוקרים" של המשתמשים. בנוסף, חלק מעובדי השירות נמצאו אחראים להפרת זכויות יוצרים, לאחר שנמצא כי אחסנו שירים של EMI בחשבונותיהם הפרטיים. תביעה דומה מתנהלת כעת בין הארגון המייצג את אולפני הסרטים בהוליווד (ה- MPAA), לבין שירות אחסנת הקבצים Hotfile. מקור: TorrentFreak.