ת"ק 3330-09-23 שחם נ' כהן

אולי יעניין אותך גם

הטרדה מינית באפליקציית "גריינדר". אין מדובר ב"אקס-טריטוריה" בה חוקי המדינה אינם חלים (פסק-דין, תביעות קטנות י-ם, הרשם יגאל ברק-עופר):

העובדות: תביעה כספית שעניינה הטרדה מינית באפליקציית ההיכרויות "גריינדר", המיועדת לגברים מקהילת הלהט"ב. התובע טען כי התנהגות הנתבע, ששלח לתובע תמונות מיניות למרות בקשות התובע כי יימנע מכך, היא הטרדה מינית. 

נפסק: חשיפת איבר מין בפני אדם אחר שלא בהסכמתו היא מעשה מגונה, גם כשהדבר נעשה במרחב הוירטואלי [עניין קאופמן - עפ"ג 14738-03-10]. אין לקבל את טענת הנתבע כי ב"גריינדר" מקובל לשלוח תמונות מסוג זה ללא הסכמה מוקדמת של הצד השני. הנתבע לא הוכיח זאת והתובע הוכיח כי תקנון האפליקציה קובע את ההיפך, וכי הוא אף ביקש בפרופיל שלו שלא לשלוח אליו תמונות מסוג זה. גם אם הדבר היה מקובל באפליקציה, אין מדובר ב"אקס-טריטוריה" שבה חוקי המדינה אינם חלים. משלוח תמונה של התובע מקיים יחסי מין, בתחילת ההתכתבות בין הצדדים, היא הטרדה מינית. מרגע שהתובע הבהיר לנתבע כי אינו מעוניין בהצעותיו, הרי כל פניות הנתבע מאילך הן הטרדה מינית לפי החוק למניעת הטרדה מינית, התשנ"ח-1998. הנתבע יפצה את התובע ב-20,000 ש"ח ובהוצאות בסך 1,350 ש"ח.