ת"פ 42389-07-19 מדינת ישראל נ' גיגי

אולי יעניין אותך גם

נאשם שהורשע בעבירות מחשב והלבנת הון יפצה את קורבנותיו במטבעות ביטקוין (פסק-דין, מחוזי ת"א, השופט אברהם הימן):

העובדות: הנאשם הורשע, לפי הודאתו במסגרת הסדר טיעון "סגור", בעבירות של: פעולות אסורות בתוכנה (הפצת תוכנה זדונית)(סעיפים 6(ג) ו-6(א)(4) לחוק המחשבים), חדירה לחומר מחשב כדי לעבור עבירה אחרת - גניבה (סעיף 5 לחוק המחשבים), גניבה (סעיף 384 לחוק העונשין), הלבנת הון (סעיף 3(א)(1) לחוק איסור הלבנת הון, זיוף בכוונה לקבל באמצעותו דבר בנסיבות מחמירות (סעיף 418 לחוק העונשין), שימוש במסמך מזוייף (סעיף 420 לחוק העונשין) ועוד.

לפי האישומים [law.co.il - כאמור בדיווח הרשות להלבנת הון ואיסור טרור], הנאשם רכש אתרי אינטרנט שהכילו נוזקות אשר סוגלו לחדור למחשבי גולשים. עם הגלישה אל האתרים שרכש הנאשם, חדר הנאשם אל מחשבי הקורבנות וגנב מהם מטבעות וירטואליים מסוגים שונים, ללא ידיעתם או הסכמתם. שווי המטבעות שנגזלו עמד במועד הגניבה על מיליוני שקלים, אך ערכם עלה במשך השנים. הנאשם העביר את המטבעות שנגנבו לארנקים וירטואליים שונים, במטרה להסתיר או להסוות את מקורם, את מיקומם או את גילוי זהותו כמי שהחזיק ברכוש אסור. בארבע הזדמנויות שונות מסר הנאשם מידע כוזב לבנק שבו נוהל חשבונו, על מנת לחמוק מדיווח לפי חוק איסור הלבנת הון, או כדי לגרום לדיווח בלתי נכון בנוגע להעברות לחשבונו על סך מיליוני שקלים.

נפסק: הסדר הטיעון סביר, ראוי והולם בנסיבות המקרה. על הנאשם נגזרו 24 חודשי מאסר בפועל (בניכוי ימי מעצרו), מאסר על תנאי, פיצוי לנפגעי העבירה בסך כולל של 20.855 ביטקוין, השבה של 2,555.89 מטבעות דש, תשלום קנס של 500,000 ש"ח לקרן החילוט וחילוט יתרת הכסף הקיים היום בחשבון הבנק של האפוטרופוס הכללי (מתוכו יועבר סכום של 19,143,000 ש"ח לרשות המסים לצורך תשלום חובות הנאשם לרשות, וכן סכום של 150,000 ש"ח לב"כ של הנאשם).