עפ"ג 38859-09-20 מדינת ישראל נ' ביטי

אולי יעניין אותך גם

הוחמר עונשו של רונן ביטי, שביצע עבירות מין במעריצות ביתו (פסק-דין, מחוזי מרכז-לוד, השופטים טל, יעקב ובורנשטין):

העובדות: ערעור המדינה על גזר-דינו של ביהמ"ש השלום בכפר-סבא [ת"פ 63019-03-18], שהרשיע את המשיב, לפי הודאתו במסגרת הסדר דיוני, בעבירות מין שונות בקטינות. המשיב נדון ל-9 חודשי מאסר לריצוי בעבודות שירות, מאסר על תנאי, צו מבחן ופיצוי בסך 100,000 ש"ח לנפגעות העבירה. הערעור מופנה כנגד קולת עונש המאסר שנפסק. המשיב, אביה של זמרת וכוכבת ילדים, הורשע בעבירות מין שביצע בקטינות שהעריצו את בתו, באמצעות הווטסאפ וצ'טים פרטיים.

נפסק: דין הערעור להתקבל. ביהמ"ש קמא חרג לקולא בקביעת מתחם העונש שהולם את התנהגות המשיב בכל אחד מהמקרים נושא הרשעתו ובהחלטתו לחרוג מהמתחם מטעמי שיקום. יחד עם זאת, בקביעת העונש הראוי יש להתחשב בכלל לפיו ערכאת ערעור לא ממצה את הדין עם נאשם שהחליטה להחמיר בעונשו. 

קבוצת הווטסאפ העיקרית בה בוצעו העבירות לא נפתחה במטרה לבצען והנפגעות היו חלק קטן מהנערות, מעריצות בתו של המשיב, שהיו חברות בקבוצה. עם זאת, המשיב ניצל לרעה את השתתפות הנפגעות בקבוצה לשם ביצוע העבירות בשיחות אינטנסיביות, בעיקר בשעות הלילה, במשך חצי שנה, כאשר השיחות לא היו רק מילוליות, אלא כללו גם משלוח תמונות וסרטונים והציע להן לעשות מעשים כפי שנראים בתמונות ובסרטונים ששלח. מדובר בנפגעות קטינות בנות 13-15. 

גם אם הקטינות השתמשו, כנטען על ידי המשיב, במילים בלתי הולמות ובעלות תכנים מיניים בשיחות ביניהן בקבוצות, אין בכך כדי להקל עם המשיב, ואולי אף להחמיר עמו, שהרי הוא היה אמור להיות לגביהן "המבוגר האחראי" בהיותו מבוגר מאוד מהן, מקים הקבוצות ואביה של בתו שבגללה הן הצטרפו לקבוצה העיקרית. הלכה פסוקה היא כי "עבירות מין שמבוצעות ברשת האינטרנט בכלל, וכלפי קטינים בפרט, הפכו ל"מכת מדינה" ממש. הן פוגעות בשלמות גופם ונפשם של ילדים רכים ועל בית המשפט להעביר מסר חד וברור באשר לחומרתן ולהרתיע את הרבים בפני ביצוען". המשיב ירצה עונש מאסר לתקופה של 20 חודשים, בניכוי תקופת מעצרו.