ת"פ 64342-02-19 מדינת ישראל נ' יתאח

אולי יעניין אותך גם

לא ניתן להימנע מהרשעת נאשם שהפיץ בוואטספ סרטון מיני של קטינה שהיתה איתו בקשר רומנטי (גזר-דין, שלום נתניה, השופטת הדס רוזנברג שיינרט):

העובדות: הנאשם הורשע, לפי הודאתו, בביצוע עבירה של הטרדה מינית והתנכלות (לפי סעיף 3(א)(5א) לחוק למניעת הטרדה מינית, התשנ"ח-1998). בין הנאשם לבין המתלוננת (קטינה) התקיים קשר רומנטי, שבמהלכו צילם הנאשם את המתלוננת מקיימת עמו מין אוראלי. הנאשם שלח את הסרטון ופרסם אותו ללא הסכמת המתלוננת בקבוצות WhatsApp הכוללות אנשים רבים. הנאשם עתר לביטול הרשעתו.

נפסק: כלל הוא כי מקום שהוכחה אשמתו של נאשם בפלילים, יש להרשיעו בדין. כיוון שלא הוכחו התנאים לביטול ההרשעה כפי שהם מפורטים בהלכת כתב, הרשעת הנאשם תיוותר על כנה [עניין פלוני - רע"פ 5745/19]. נוכח נסיבות ביצוע העבירה והיבטי החומרה, לא ניתן לוותר על ההרשעה מבלי לפגוע בשיקולי הענישה. הנאשם מבוגר מן המתלוננת ב–5 שנים ותיעד אותה, באמצעות הטלפון, מבצעת בו מין אוראלי בעת שהייתה כבת 15.5 שנים בלבד, באופן שניתן היה להבחין בגופה של המתלוננת ללא בגדים.

חרף פער הגילאים בין הנאשם למתלוננת, שהייתה עמו בקשר רומנטי, לא גילה הנאשם כל אחריות או אכפתיות לפרטיות או לכבוד המתלוננת והפיץ את הסרטון המיני באפליקציית "וואטספ" לקבוצות המכילות מספר רב של אנשים. הנזק שנגרם למתלוננת היה נרחב, קשה ונמשך לאורך שנים ארוכות. קיים אינטרס ציבורי ראשון במעלה למגר את התופעה של הפצת סרטונים מיניים ברבים ללא הסכמת המצולם, תוך פגיעה בכבודו ובזכויותיו. הצורך בשידור מסר מרתיע וברור בהקשר זה, לצד נסיבות החומרה והנזק הניכר שגרם מעשהו של הנאשם, אינם מאפשרים ויתור על ההרשעה.

מעשי הנאשם פגעו בערכים המוגנים הנוגעים לאוטונומיה של הפרט על גופו, לזכותו של אדם לפרטיות, לכבוד ולשם טוב [ע"פ 5090/18]. מידת הפגיעה בערכים המוגנים במקרה דנן הנה ממשית וחמורה. על הנאשם נגזרו 3 חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות, מאסר על תנאי ופיצוי של 12,000 ש"ח למתלוננת.