ע"א 67940-05-20 פומרנץ נ' ברבי

אולי יעניין אותך גם

נדחה ערעורו של ראש עיריית מעלות תרשיחא על דברי לשון הרע שפרסם בפייסבוק (פסק-דין, מחוזי חיפה, השופטים גריל, טאובר וג'יוסי):

העובדות: ערעור על פסק-דינו של ביהמ"ש השלום בעכו [ת"א 24582-09-17], שחייב את המערער לפצות את המשיב ב-7,500 ש"ח בגין הוצאת דיבה לפי חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965. שני הצדדים הם תושבי מעלות-תרשיחא. בבית המשפט קמא טען המשיב, איש חינוך במקצועו, כי המערער, כיום ראש עיריית מעלות תרשיחא, הוציא את דיבתו רעה בקבוצת פייסבוק. המערער מיאן להשלים עם פסק-הדין ומכאן הערעור.

נפסק: דין הערעור להידחות. אין זו דרכה של ערכאת הערעור להתערב בקביעות עובדתיות ובממצאים שבמהימנות שנקבעו על-ידי הערכאה הדיונית. ביהמ"ש קמא קבע בצדק בהתייחס לתוכן הפוסט שפרסם המערער בפייסבוק לפיו המשיב "מטריד מינית את האימהות של העיר שלנו", כי יש בכך משום פרסום לשון הרע כנגד המשיב. אין ספק שיש בכך כדי לפגוע קשות בתדמיתו של המשיב כדמות חינוכית-ציבורית. 

חרף ההתבטאות הבוטה והקשה של המשיב בתכתובת הפייסבוק הפרטית שלו לשתי התומכות הפוליטיות של המערער, לא ניתן להסיק שהמשיב, כדברי המערער בפוסט שלו, "מטריד מינית את נשות אימהות העיר מעלות", שהרי, כפי שציין בית-משפט קמא, כוונת המשיב הייתה להטיח בפני תומכותיו הפוליטיות של המערער את דבריו (בצורה בוטה מאוד) על-מנת שלא יפקפקו בזהות הגברית של מי שכותב את דף הפייסבוק שלו. לא היה אפוא אמת בפרסום ונסיבות הפרסום אינן כאלה המעידות כי נעשה בתום לב. הערעור נדחה.