תיק הוצאה לפועל 532321-12-19 קליין נ' סנדל

אולי יעניין אותך גם

חשבון אינסטגרם אינו בר עיקול לצורך גביית פסק-דין כספי (החלטה, לשכת ההוצאה לפועל ת"א, הרשמת הילה דקל צמח):

העובדות: הזוכה, שזכה בתביעת לשון הרע נגד החייבת, ביקש להטיל עיקול ברישום אצל צד ג' (Facebook Inc) וזאת על חשבון האינסטגרם של החייבת. הזוכה טען כי לחייבת מאות אלפי עוקבים באינסטגרם וכי מדובר בנכס שמניב לחייבת הכנסה מחברות מסחריות שמשלמות לה תמורת פרסומים שונים שהחייבת מעלה. החייבת טענה כי אין מדובר בנכס בר עיקול.

נפסק: סעיף 43 לחוק ההוצאה לפועל מאפשר לרשם ההוצאה לפועל "לצוות על עיקול כלל נכסי החייב או על עיקול נכס מסויים מנכסיו הנמצאים בידי צד שלישי". מטרת העיקול אצל צד שלישי היא תפיסת נכסים של החייב לשם גביית החוב הפסוק. במקרה זה לא נטען שבידי צד ג' נכס של החייבת, אלא הזוכה מבקש למנוע מהחייבת העברת בעלות או שליטה בעמוד האינסטגרם וכן למנוע מהחייבת למחוק עוקבים. כן מבקש הזוכה למנוע מהחייבת להבריח כספים שמניב לה חשבון האינסטגרם.

אלא שככל שהחייבת מפיקה הכנסה כספית מהפעלת חשבון האינסטגרם, הרי שהכספים מתקבלים מחברות מסחריות שונות ללא מעורבות של צד ג' (פייסבוק) שבבעלותה נמצאת אפליקציית אינסטגרם. המסקנה המתבקשת היא שחשבון האינסטגרם של החייבת אינו כשלעצמו נכס בר עיקול. ככל שבקשת הזוכה להטלת עיקול אצל צד ג' נועדה להפעיל לחץ על החייבת לשלם את החוב, הרי שלא לשם כך נועד צו עיקול צד ג' המוטל מכוח חוק ההוצאה לפועל. הבקשה נדחתה.