תא"מ 34922-12-17 קל-אוטו שירותי מימון (1998) בע"מ נ' פריגי ואח'

אולי יעניין אותך גם

תביעה קלה על נזקי פח אינה מצדיקה, לוגיסטית, מתן עדות ב-Video Conference (החלטה, שלום רחובות, השופט ישראל פת):

העובדות: בקשה להתיר את עדותה של עדת התובעת בדרך של היוועדות חזותית (Video Conference). העדה, ישראלית המתגוררת בחו"ל, אינה מתעתדת להגיע לארץ בזמן הקרוב. עניין התביעה בנזקי פח שנגרמו לרכב התובעת בתאונה עם משאית הנתבעים.

נפסק: ההלכה הפסוקה קבעה כי על מנת להתיר עדות באמצעות וידאו, על המבקש להוכיח כי פנייתו לביהמ"ש נעשתה בתום לב, כי העדות רלוונטית לשאלות שבמחלוקת וכי קיימת סיבה טובה המונעת את הגעת העד לחקירה. אין לפתוח פתח רחב מדי ובלתי מוגבל לגביית עדות באמצעות היוועדות חזותית ואין לוותר על הדרישה להציג, בתום לב, סיבה מספקת למתן עדות בהיוועדות חזותית. 

ענייננו בהליך מהיר ולא מורכב, שבו יש חשיבות מיוחדת להתרשמות ביהמ"ש באופן בלתי אמצעי ממהימנות העדים שלפניו. לא יהיה זה נכון לאפשר היוועדות חזותית בתיקים מעין אלו. תביעות בסדרי גודל מעין אלו המוגשות בהליך מהיר אינן מצדיקות את הלוגיסטיקה שלעניין. במקרה זה העדות רלוונטית, אך לא הוצג הסבר מטעם המבקשת מדוע אינה יכולה להגיע לארץ. אף לא הוצג כל תצהיר מטעם העדה עצמה. 

ענייננו בבחינת מהימנות עדת התובעת כאשר מולה ניצב הצורך בבחינת מהימנות עדות הנתבע, הרי שישנו צורך מיוחד בהתרשמות חזותית ובלתי אמצעית מהעדה. לא ניתן להתיר את העדות באמצעות היוועדות חזותית.