ת"ק 14647-07-19 ברק נ' גוגל ישראל בע"מ

אולי יעניין אותך גם

ביהמ"ש לתביעות קטנות אינו מוסמך לתת צו להסרת פרסומים פוגעניים או לחשיפת זהות המפרסם (פסק-דין, תביעות קטנות רחובות, השופטת אדנקו סבחת-חיימוביץ):

העובדות: תביעה כספית בטענה להפרת חוק איסור לשון הרע, לרבות עתירה לצו עשה להסרת פרסומים פוגעניים נגד התובעת ולחשיפת פרטי המפרסם. התובעת טענה כי באתר "Blogger" פורסם עליה מידע פוגעני, המופיע בתוצאות החיפוש של הנתבעת וכי האחרונה לא נענתה לבקשת ההסרה וחשיפת זהות המפרסם. הנתבעת טענה להיעדר יריבות, שכן היא אינה הגורם המפעיל את האתר, אלא חברת Googe International LLC. 

נפסק: ביהמ"ש לתביעות קטנות מוסמך לדון בתביעה כספית או בתביעה למתן צו להחלפת מוצר או תיקונו, או לביטול עסקה. דין בקשות התובעת להסרת הפרסומים או לחשיפת זהות המפרסם להידחות מחוסר סמכות. התובעת לא עמדה בנטל להוכיח כי הנתבעת היא מפעילת האתר בו נעשו הפרסומים מושא התביעה ולכן דין התביעה לפיצויים להידחות. אין בהחלטה בעניין דהרי [ת"ק 16448-03-19] כדי לסייע לתובעת. בעניין ברוקרטוב נקבע כי אין זהות בין הנתבעת למי שמפעילה את האתר בו פורסמו הפרסומים [ע"א 1622/09]. הנתבעת אינה בעל הדין המתאים והתובעת לא ביקשה לבצע מסירה באמצעותה, שכן הנתבעת הרלוונטית אינה צד להליך.