ת"א 10530-06-17 בן שטרית נ' זמיר

אולי יעניין אותך גם

נדחתה תביעת לשון הרע של ראש עיריית בית שאן בגין פרסומים כלפיו בפייסבוק (פסק-דין, שלום עפולה, השופטת מאג'דה ג'ובראן מורקוס):

העובדות: תביעת לשון הרע בגין 8 פרסומים בפייסבוק נגד התובע, שכיהן כראש העיר בית שאן במועדים הרלבנטיים. הנתבע הוא תושב העיר, שערך וניהל דף פייסבוק בשם "חדשות בית שאן". התובע טען כי פרסומי הנתבע נועדו לפגוע בשמו הטוב ובפרנסתו. הנתבע לא חלק על הפרסומים, אך טען כי אין מדובר בלשון הרע וכי בכל מקרה עומדות לו ההגנות בחוק איסור לשון הרע. לטענתו, מדובר בדברי ביקורת ודעה על פעילותו של ראש העיר, כנבחר ציבור.

נפסק: יש לדחות את התביעה משום שאין בפרסומים משום "לשון הרע". מקריאת הפרסומים עולה כי הפרשנות שמבקש התובע לייחס לדבריו של הנתבע אינה עולה מהם בעיניו של הקורא הסביר. קורא סביר מבין כי מדובר בהבעת דעת של הכותב וביקורת כלפי איש ציבור. מדובר בביקורת לגיטימית ובהבעת דעה החוסה תחת ההגנה הקבועה בסעיף 15(4) לחוק.

ביחס לתוכן הדברים ולטענות התובע שיש בהם משום לשון הרע, יש לתת משקל מוגבר לעובדה כי התובע הינו איש ציבור ולפיכך היקף ההגנה הניתנת לאמירה פוגענית הוא רחב יותר. לעניין הטוקבקים שהזכיר התובע, דומה כי עמדת הפסיקה היא כי לא ניתן לייחס לנתבע אחריות בגין פרסומים שאינם בשליטתו. התביעה נדחתה. התובע יישא בהוצאות הנתבע בסך 8,000 ש"ח.