ת"פ 49063-12-17 מדינת ישראל נ' גרב

אולי יעניין אותך גם

30 חודשי מאסר בפועל לנאשם שהפיל ברשתו שורת נערות קטינות (גזר-דין, שלום כפ"ס, השופט מיכאל קרשן):

העובדות: הנאשם הודה, במסגרת הסדר טיעון, בעובדות כתבי אישום מתוקנים. כתבי האישום מתארים, בין היתר, כיצד השתמש הנאשם באפליקציות WhatsApp ואינסטגרם לצורך התכתבויות מיניות בוטות עם קטינות בנות 13-14, כשהוא מודע לגיל הקטינות, ותוך ביצוע עבירות לפי החוק למניעת הטרדה מינית ועבירות נוספות. הנאשם (יליד 1980) הציג עצמו בתכתובת כבחור צעיר. 

ההתכתבויות עם הקטינות השונות היו בעלות אופי מיני ובמהלכן קיבל הנאשם, או ניסה לקבל, תמונות בעלות אופי מיני של הקטינות. הנאשם גרם לחלק מן הקטינות לבצע מעשה מיני בגופן וניסה בכל דרך להיפגש עם חלק מן הקטינות למטרת קיום יחסי מין, אך מסיבות שונות הדבר לא עלה בידו.

נפסק: המעשים המפורטים בכתבי האישום חמורים מאוד. במשך תקופה נתן הנאשם דרור למאווייו החולניים. הנאשם ניסה, ופעמים רבות הצליח, להפיל ברשתו שורה של ילדות בנות 13-14 בדרכי מרמה. ילדות אלה ניאותו להתכתב עם הנאשם בתוכנות אינטרנט, לאחר שרכש את אמונן בדרכי מרמה, ובהמשך שידל הנאשם את קורבנותיו לשלוח לו תמונות אינטימיות וניסה בכל דרך לגרום להן להיפגש עמו למטרת קיום יחסי מין.

במסגרת הסדר הטיעון עתרו הצדדים לגזור על הנאשם עונש עיקרי של 30 חודשי מאסר בפועל. עונש זה אמנם אינו קל, אך הוא מצוי בתחתית מתחם העונש ההולם את מעשי הנאשם. בהתחשב בערכים המוגנים המשמעותיים בהם פגע הנאשם במעשיו, בעקרון ההלימה בין מעשה לעונש, בנסיבות הביצוע הקונקרטיות (לרבות כמותן הגדולה של הנפגעות) וברמת הענישה הנוהגת, יש לקבוע כי מתחם העונש ההולם את מעשי הנאשם נע בין 30-60 חודשי מאסר, כעונש עיקרי.

בית המשפט החליט לקבל את הסדר הטיעון וגזר על הנאשם 30 חודשי מאסר בפועל (בניכוי ימי מעצרו), מאסר על תנאי ופיצוי לנפגעות העבירה השונות בשיעור שנע בין 1,000 ל-10,000 שקלים.