רע"א 1154/18 בזק החברה הישראלית לתקשורת בע"מ נ' זינגר ואח'

אולי יעניין אותך גם

המסרונים שמפנים לאתר "בזק שלי" הם שירותיים ולא פרסומיים (פסק-דין, ביהמ"ש העליון, השופטים הנדל, ברון ואלרון):

העובדות: בקשת רשות ערעור על החלטת ביהמ"ש המחוזי בת"א [ת"צ 60132-03-15], שקיבל בקשה לאישור תובענה ייצוגית שעיקרה בטענה להפרת הוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. בקשת האישור עסקה במסרון ששלחה בזק ללקוחותיה בעת שהם פונים למוקד הטלפוני (199) לקבלת שירות, שכלל קישור לאתר "בזק שלי". ביהמ"ש המחוזי קבע כי מדובר ב"דבר פרסומת" האסור במשלוח בלא קבלת רשותו של הנמען בכתב ומראש.

נפסק: הצדדים קיבלו את המלצת בית המשפט לפיה בקשת רשות הערעור תתקבל וכך גם הערעור, באופן שבקשת המשיבים לאישור התובענה כייצוגית תידחה. יש ממש בערעור משורה של טעמים. על פניו מטרתו של המסרון היא באופן מובהק שירותית ולא פרסומית ומשכך, הוא אינו עונה על הגדת "דבר פרסומת". המסרון נועד ליידע את מי שפונים למוקד הטלפוני של "בזק" לצורך קבלת שירות, על דבר קיומו של אתר שירות ייעודי בשם "בזק שלי", שאותו מפעילה בזק במרחב האינטרנטי – אתר שבאמצעותו ניתן לקבל שירות ותמיכה במגוון רחב של נושאים – תוך שהמסרון מפנה לקישור לאתר. 

באתר עצמו אין תוכן שיווקי; השירות ניתן ללא המתנה לנציג שירות; ללא תשלום; בכל ימות השבוע ומסביב לשעון ועל פניו מדובר בשיפור והנגשת השירות ללקוח. גם שיקולי מדיניות מורים על דחיית בקשת האישור, שכן לא להודעות מסוג המסרון ששלחה בזק נועד "חוק הספאם" ודומה כי הותרת ההחלטה על כנה לא רק שלא תיטיב עם ציבור הלקוחות הנדרש לקבלת השירות מ"בזק" אלא ההיפך מכך.