ת"א 9811-08-17 רמון ואח' נ' אוחיון

אולי יעניין אותך גם

הנתבעת תפצה את הגננת שהשמיצה בפוסט בפייסבוק (פסק-דין, שלום הרצליה, השופט גלעד הס):

העובדות: תביעת לשון הרע. התובעת היא גננת, שניהלה גן ילדים בבעלותה בעיר הרצליה. הגן פעל בחלק מנכס שבבעלות משפחת התובעת. בחלק אחר מהנכס ובנפרד מהגן פעלה תינוקיה בבעלות גורם אחר. הנתבעת היא אמו של ילד מהתינוקיה. באחד מימי פעילות הגן נכנסה אליו התובעת והטיחה בתובעת האשמות על הטיפול בילדי הגן. הנתבעת פרסמה פוסט ותגובות בקבוצת הפייסבוק "נווה עמל - הרצליה" המזהיר את הורי ילדי הגן באשר לדרך הטיפול בילדיהם. 

נפסק: הצדדים הסכימו לפעול לפי מתווה שהציע ביהמ"ש, הכולל פרסום התנצלות של הנתבעת בקבוצת הפייסבוק, ויתור על הגנות החוק והגשת סיכומים לעניין פיצויים (שיתחשבו בהתנצלות הנתבעת). במקרה זה ישנם טעמים להחמרה ולהקלה ויש לפסוק פיצויים על הצד הנמוך לאור נכונות הנתבעת לקחת אחריות ולהתנצל.

ברי כי פרסומי הנתבעת גרמו לעגמת נפש לתובעת, הן באופן שבו נעשו בכיכר העיר העכשווית והן בהיקף שפורסמו. נגרמה פגיעה בשמה הטוב ובמוניטין של התובעת, אך אין לקבל את טענתה כי הפרסומים הביאו לסגירת הגן. באשר להיקף הפרסום - לחומרה יש לציין כי מדובר בפרסום בקבוצה של 3,500 חברים, אשר סביר להניח הגיע לאנשים נוספים. מאידך, מדובר בפוסט שזמן פרסומו היה קצר יחסית.

התברר כי הפרסומים אינם נכונים ורמת אמינותם נמוכה. על הנתבעת היה לפנות תחילה ישירות אל התובעת באופן מכובד. עם זאת, הנתבעת פעלה מתוך מחשבה כי היא פועלת לטובת הילדים. יש לתת חשיבות של ממש לנכונות הנתבעת לסיים את ההליך ולפרסם התנצלות כנה ואמיתית. הנתבעת תפצה את התובעת ב-18,000 ש"ח וכן הוצאות בסך כולל של 3,500 ש"ח.