ת"א 17636-08-18 לשם נ' Facebook Inc ואח'

אולי יעניין אותך גם

אין צורך לצרף את היועמ"ש להליכים נגד פייסבוק (החלטה, שלום ת"א, השופט אביים ברקאי):

העובדות: בקשת התובע להורות על צירוף היועץ המשפטי לממשלה כצד להליך, בהתאם לפקודת סדרי הדין (התייצבות היועץ המשפטי לממשלה)[נוסח חדש]. מדובר בתביעת לשון הרע נגד חברות שונות מקבוצת פייסבוק ומנכ"לית פייסבוק ישראל. בתביעה נטען כי פוסט שפרסם צד שלישי ברשת החברתית, ששותף על-ידי צדדים שלישיים, מהווה פרסום לשון הרע כלפי התובע. נטען כי התובע התריע בפני הנתבעות על תרמית שחשף ברשת החברתית, שמטרתה לשלוט במידע אליו נחשפים אזרחים לטובת האינטרסים של גוף פוליטי ולהטות את תוצאות הבחירות הקרובות.

נפסק: הצטרפות היועמ"ש להליך משפטי מסורה לשיקול דעתו, בעת שמצא כי מדובר בהליך שתוצאותיו עלולות להשפיע על האינטרס הציבורי או המדיני. לביהמ"ש שיקול דעת רחב בעת בחינת צירופו של גורם נוסף לתובענה ואף במקרה בו מבקש צד שלישי להצטרף להליך מיוזמתו. בשלב זה, אין מקום להורות על צירוף היועמ"ש להליך. עניין התביעה בטענה ללשון הרע בנוגע לאדם פרטי ובקשר עם פרסום אחד וחשבון אחד אשר נמחקו ועברו מהעולם וכיום אינם זמינים עוד ברשת. 

אין לקבל את עמדת התובע לפי נוכחות היועמ"ש בהליך נחוצה על-מנת להגיש התייחסות לנושאים העולים מכתבי הטענות ולהביא את הנתבעות לכדי גילוי האמת ולשם הגעה להסדר עמו. על התובע להתמודד עם טענות הנתבעות בדרך המקובלת ובאמצעות ניהול ההליך המשפטי. הדרך פתוחה בפני התובע לעדכן את היועמ"ש או את האמונים על הבחירות. הבקשה נדחתה. התובע יישא בהוצאות הנתבעות בסך 1,500 ש"ח.