ת"א 50905-09-16 קליגמן נ' הפטר

אולי יעניין אותך גם

כששיחת צ'אט בפייסבוק נגררת לפרסום דברי לשון הרע (פסק-דין, שלום ת"א, השופטת רונית פינצ'וק-אלט):

העובדות: תביעה בעילה של לשון הרע ופגיעה בפרטיות, שעניינה בפרסומים שביצעה הנתבעת במסגרת שיחה (צ'אט) אינטרנטית בקבוצת פייסבוק, בתגובה לדיון שנפתח על-ידי צד שלישי (שכינה את התובע אנס ומטריד). 

נפסק: חלק מהדברים שכתבה הנתבעת נאמרו כחלק מדיון והבעת דעה בסוגיה של ההתנהלות החברתית הראויה בעיני הנתבעת. היא אף סייגה לא מעט פעמים את הדברים שכתבה וציינה כי העובדות נשוא הדיון אינן ידועות לה. יש בדברים שכתבה הנתבעת משום לשון הרע, כשהם מצטרפים לדברים שנכתבו על-ידי הצד השלישי שפתח את הדיון (שטען כלפי התובע למעשים פליליים מיניים), ולמרות הסייגים שהנתבעת ציינה בדברים. השאלה היא מה המשמעות שקורא סביר היה מייחס לדברים. הדברים כללו אמירות המתארות את התנהגות התובע מבחינה עובדתית, כאשר אותן אמירות עלולות, באופן אובייקטיבי, לעשות את התובע מטרה לשנאה, לעג או להשפיל אותו בעיני הזולת, גם אם בפועל לא גרמו לתוצאה האמורה. אין מדובר בזוטי דברים.

מנגד, דבריה של הנתבעת רוככו לא מעט בכך שחזרה ואמרה כי לא ידועות לה עובדות המקרה. השיחה אף התנהלה בקבוצה מצומצמת מאוד של 8 אנשים ולכן תפוצת הפרסומים היתה מצומצמת. בהתחשב בכלל הפרסום של כל המשתתפים בשיחה האינטרנטית, לרבות דברי הנתבעת ויתר נסיבות העניין, תשלם הנתבעת לתובע פיצוי בסך 5,000 ש"ח וכן הוצאות בסך 1,000 ש"ח. נדחתה העילה של פגיעה בפרטיות.