ת"א 5854-12-18 עיריית בית שאן נ' אזולאי

המחלוקת הכספית של הספק עם העירייה אינה מקנה לו סמכות לעכב את העברת הניהול בדף הפייסבוק (החלטה, שלום עפולה, השופט ויסאם חיר):

העובדות: בקשת עיריית בית-שאן למתן צו זמני המורה למשיב להעביר לידיה את הבעלות על דף הפייסבוק המתנהל על שמה, המשמש אותה לצורך קשר ישיר עם תושבי העיר. המבקשת טענה, בין היתר, כי המשיב שימש כיועץ הסברה חיצוני, וכי בשל טענות המשיב על אופן סיום עבודתו עם המבקשת, הוא מסרב להעביר לה את ניהול דף הפייסבוק ומחזיק בו כבן ערובה. המשיב טען, בין היתר, כי הוא הקים את דף הפייסבוק לאחר כניסתו לתפקיד, ממשאבי משרדו הפרטי, וכי למבקשת דף פייסבוק אחר שמצוי בבעלותה.

נפסק: דין הבקשה למתן צו מניעה זמני להתקבל. המשיב הצהיר כי אין מניעה מבחינתו להעביר את דף הפייסבוק לרשות ולבעלות המבקשת. הימנעותו מלעשות כן נעוצה בדרישתו שהמבקשת תכבד את התחייבויותיה כלפיו לתשלום תמורה. אין לקבל את טענות המשיב. אף אם דף הפייסבוק הוקם ביוזמתו ונוהל על ידו, הרי שיוזמה זו אינה יוזמה פרטית שלו כאדם מן הישוב אלא יוזמה שנולדה במסגרת מילוי תפקידו של המשיב כספק שירותים המעניק שירותים למבקשת, במסגרת ההתקשרות בין הצדדים ולצורך הענקת שירותי הסברה ויחסי ציבור. המשיב העלה תכנים לדף הפייסבוק בשיתוף פעולה עם נציגי המבקשת ולאחר קבלת מידע, דיווחים, עדכונים והודעות מטעם נציגי המבקשת. ההסכם בין הצדדים קובע כי "כל תוצרי עבודת הזוכה ו/או עובדיו הינם רכושה הבלעדי של העירייה". טענות המשיב בדבר השקעת משאבים ותקציבים ממשרדו הפרטי לטובת הקמת וניהול דף הפייסבוק נטענו בעלמא ולא הוצגה אף ראיה שיש בה לבסס טענה זו. מבלי לקבוע מסמרות בעניין זכאותו של המשיב לתשלום, אין לקבל את טענתו בדבר כריכת שני העניינים יחדיו. זכאותו של המשיב לתשלום מצויה במחלוקת בין הצדדים. ככל שהצדדים לא יגיעו להסכמות ביניהם, פתוחה הדרך בפני המשיב לנקוט בצעדים המתאימים בהתאם לשיקול דעתו. אין בקיומה של מחלוקת כאמור כדי להקנות בידו את הזכות לעכב העברת הניהול והבעלות של דף הפייסבוק לידי המבקשת.