ת"ק 56647-05-18 מסורי ואח' נ' בן אורי

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, תביעות קטנות רמלה, השופט מנחם מזרחי): פרסומי לשון הרע בקבוצות פייסבוק וואטסאפ - לא במסגרת חופש הביטוי אלא חופש ההכפשה.

העובדות: תביעות לשון הרע ותביעות שכנגד שהן תולדה של דברים שכתבה הנתבעת בקבוצת הפייסבוק "תושבי באר יעקב שלי" (המונה כ-9,000 חברים) ובקבוצת הוואטסאפ של דיירי הבניין המונה 56 דיירים. בתביעתה שכנגד טענה הנתבעת לעוגמת נפש, השתקה פוליטית ופגיעה בחופש הביטוי שלה. 

נפסק: התובעים הוכיחו את עילתם. הדברים שכתבה הנתבעת על התובעים מהווים הוצאת דיבה ויש בכוחם לבזות ולהשפיל את התובעים. הנתבעת רשמה את הדברים הפוגעניים בפורום פייסבוק ובקבוצת וואטסאפ המונים 9,000 ו-56 אנשים בהתאמה. הנתבעת לא הציגה כל הגנה מהגנות החוק. יש לדחות את הטענה כי מדובר ב"אמת דיברתי". הנתבעת לא הביאה בדל של ראיה התומך באבק של טענה מטענותיה. פרסומיה של הנתבעת לא נעשו בתום לב, או כדי להגן על עניין אישי כשר שלה, לא היו בגדר הבעת דעה לשמה על התנהגות וחרגו ממתחם הסבירות. הנתבעת לא פעלה במסגרת חופש הביטוי, אלא נטלה לעצמה את חופש ההכפשה. יש לדחות הטענה כי הדברים נרשמו ב"עידנא דריתחא". התביעות התקבלו והתביעה שכנגד נדחתה. הנתבעת תשלם לכל אחד מהתובעים 1,2 ו-4 סך של 3,000 ש"ח ולנתבעת 3 סך של 3,000 ש"ח.