ת"פ 11367-07-14 מדינת ישראל נ' נאטור

אולי יעניין אותך גם

(גזר-דין, שלום כפ"ס, השופט מיכאל קרשן): 4 חודשי עבודות שירות נגזרו על נאשם שביצע עבירות מין ברשת, בפני שוטר שהתחזה לקטינה בת 13.

העובדות: הנאשם הורשע על יסוד הודאתו בביצוע עבירות של ניסיון למעשה מגונה באדם שטרם מלאו לו 14 שנים, ניסיון למעשה מגונה בפומבי בפני אדם שטרם מלאו לו 16 שנים, הפצת פרסום תועבה ובו דמותו של קטין והחזקת פרסום תועבה ובו דמותו של קטין.

הנאשם, בין היתר, פנה ושוחח בצ'אט ובמסנג'ר עם שוטר, שנרשם לצ'אט תחת זהות בדויה של ילדה בת 13 בשם נועה, ביודעו כי מדובר בילדה בת 13. הנאשם אף שוחח טלפונית עם "נועה" וחשף בפניה את איבר מינו באמצעות מצלמת אינטרנט. בשיחה נוספת הציע הנאשם ל"נועה" הצעות מיניות בוטות. בנוסף, הנאשם החזיק במחשב בדירתו קבצי מחשב של תמונות תועבה של קטינים בעירום מלא, חלקי או בלבוש תחתון.

נפסק: בשני ימים עוקבים ניהל הנאשם, בוגר כבן 25, שיחות אינטרנט עם מי שדימה לחשוב כי היא ילדה בת 13, אך הלכה למעשה שוחח עם שוטר. הנאשם הציע ל"נועה" הצעות מיניות, שלח לה תמונות של איבר מינו וחשף את איבר מינו במסגרת שיחת וידאו. בחיפוש שנערך במחשב הנאשם לאחר שנתפס, נתגלו קבצי מחשב המכילים תמונות עירום (מלא וחלקי) של קטינים.

אין צורך להכביר במילים אודות החומרה שבעבירות מין בכלל וכלפי קטינים בפרט. מדיניות הענישה בעבירות אלה ראוי לה ככלל שתהיה מחמירה באופן שיבטא את האינטרס הציבורי בהרתעת עברייני מין פוטנציאליים ואת הנזקים המשמעותיים הנגרמים לנפשם של נפגעי עבירות אלה. ביצוען של עבירות מין באמצעות האינטרנט אינו מהווה נסיבה לקולא נוכח הנגישות הרבה של הרשת, החשיפה הגדולה של קטינים לרשת, הקלות בביצוע עבירות מין, היכולת לפגוע במספר גדול של קורבנות באמצעותה, והפגיעה הקשה בנפגעי העבירה שהעבירות בוצעו בהם בביתם [עניין מניס - ע"פ 3576/14].

עם זה, מובן כי העונש הראוי למי שפגע בהתנהגותו בזולת (במרחב הפיסי או הוירטואלי) אינו יכול לשמש אמת מידה לעונש שיש להשית על מי שהיה מעוניין בביצוע עבירות מין בקטינים, אך בפועל לא פגע באיש. מתחם העונש ההולם את כלל מעשי הנאשם, המהווים "מעשה אחד", נע בין 7 ל-14 חודשי מאסר בפועל, כעונש עיקרי.  במקרה זה ראוי לסטות לקולא ממתחם העונש ההולם לצרכי שיקום. על הנאשם נגזרו 4 חודשי מאסר בפועל, לריצוי בעבודות שירות, 6 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 3,000 ש"ח. הנאשם הועמד בהסכמתו למבחן במשך שנה.