תא"מ 48114-05-16 חייט נ' מנור סדנאות יין

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, שלום קריות, הרשם נדים מורני): אין לדרוש מהתובע לנקוט בהליך התגוננות מיד לאחר קבלת ההודעה הראשונה והוא אינו מחויב לפעול כך.

העובדות: התובע הוא עו"ד. הנתבע הוא בעל עסק לסדנאות אלכוהול ויין. התובע טען כי הנתבע שלח לו 13 דברי פרסומת בדוא"ל, בניגוד להוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. הנתבע לא התכחש למשלוח ההודעות, אך טען כי התובע המתין לצבירת 13 הודעות במקום להסיר עצמו מרשימת התפוצה.

נפסק: הנתבע הלין על כך שהתובע הגיש את התביעה בסדר דין מהיר. זכות התובע לבחור בהליך המשפטי שנראה לו והוא אינו מחויב להגיש את התביעה כתביעה קטנה. הנתבע פעל בניגוד לחוק בכך ששלח לתובע 13 הודעות מייל והרחיק לכת עת ייחס לתובע חוסר תום-לב מאחר ולא הסיר עצמו מיד עם קבלת ההודעה הראשונה. אין לדרוש מהתובע לנקוט בהליך התגוננות מיד לאחר קבלת ההודעה הראשונה והוא אינו מחויב לפעול כך. התובע לא יצר מרצונו אפיק הכנסה נוסף כטענת הנתבע, אלא האפיק נפתח על-ידי הנתבע. ההליך ננקט כדי להפסיק את הפעולה נגד התובע ולפצותו בגין נזקיו. הנתבע לא הוכיח כי התובע השתתף בסדנאותיו או כי מסר לו את פרטי הדוא"ל שלו. על-אף האמור, מצופה מעו"ד לפעול להקטנת נזקי הנתבע כתוצאה ממשלוח הודעות ספאם. יש להעמיד את הפיצוי על 500 ש"ח לכל הודעה. הנתבע ישלם לתובע 6,500 ש"ח כפיצוי עבור 13 ההודעות, החזר אגרה בסך 753 ש"ח ושכ"ט עו"ד בסך 1,150 ש"ח.