בר"ע 42740-12-17 Muhamed ואח' נ' זומרוט ואח'

אולי יעניין אותך גם

ניתן להפיק צו איכון סלולרי להוכחת תביעה לזכויות מדיני העבודה (פסק-דין, עבודה ארצי, השופטים איטח, פוליאק, ואופק גנדלר):

העובדות: בקשת רשות ערעור על החלטת ביה"ד האזורי לעבודה בת"א [סע"ש 43364-06-17], במסגרתה נדחתה בקשת המבקשים למתן צו המורה לחברת סלולר להמציא דו"חות של שיחות מטלפונים ניידים. ביה"ד האזורי קבע כי זו חובת התובע לאסוף ראיות להוכחת תביעתו קודם להגשת התביעה וכי אין להפוך את ביה"ד ל"משרד חקירות".  

נפסק: יש לדון בבקשה כבערעור ולקבל את הערעור. המבקשים, מבקשי מקלט מאריתראה, הוצבו לטענתם על-ידי המשיבים באתרי בניה שונים. עם סיום עבודתם תבעו המבקשים את המשיבים לקבלת תשלומים בגין זכויות עבור תקופת העבודה וסיומה. המשיב 1 טען להגנתו כי לא העסיק את המבקשים וכי זהותם לא ידועה לו. המשיב 2 הודה בהעסקת המבקשים, אך ביחס לתקופות קצרות בלבד.

לנוכח הכחשות אלה של המשיבים, ביקשו המבקשים מתן צו מצומצם ביחס לשיחות טלפון בין הטלפונים של המבקשים לאלה של המשיבים בתקופה הרלבנטית. הבקשה למתן הצו עולה בקנה אחד עם הפסיקה בעניין חנדל [בר"ע 29882-07-17] ובעניין Habtom [בר"ע 29798-11-17], הן לעניין הרלבנטיות הרלבנטיות של דו"ח האיכון המבוקש והן לעניין דיות הראיות (תצהיר המבקש על השימוש בקו הטלפון). בנסיבות אלה, לא היה מקום לדחות על הסף את הבקשה למתן הצו. ביה"ד האזורי לעבודה יוציא צו לחברת הסלולר להמצאת דו"חות איכון.