ת"ק 47379-08-17 חגיגי נ' משה

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, תביעות קטנות פ"ת, הרשם איתי רגב): פיצוי של 20,000 ש"ח בתביעה קטנה על הפרת זכויות יוצרים בעלונים פרסומיים של מנעולן.

העובדות: תביעה בטענה להפרת זכויות יוצרים. התובע והנתבע הם בעלי עסקים בתחום המנעולנות. התובע יצר לעסקו עלוני פרסום ולטענתו הנתבע העתיק את עלוניו והפיץ אותם באופן פיזי ובפרסום בפייסבוק. הנתבע טען כי מודעות הפרסום שונות בתכלית וכי לתובע אין זכויות בתמונות בהן נעשה שימוש בפרסומים.

נפסק: עלה בידי התובע להוכיח שהפרסומות שהנתבע הפיץ מועתקות מהפרסומות שלו. הזהות המילולית והזהות בסדר המילים ודרך הצגתן על-גבי הדף מלמדות כי מדובר בטקסט מועתק. עלוני הפרסום זהים גם בסימנים ובתווים בהם נעשה שימוש. הנתבע הפר את זכויות היוצרים של התובע בשני עלוני הפרסום. ההפרה היתה מכוונת ובין מתחרים עסקיים, כך שבאופן פוטנציאלי היא הניבה פירות למכביר למפר. בנסיבות אלה יהיה זה מוצדק לפסוק פיצויים ברף הגבוה, הן משיקולים נזיקיים והן משיקולי הרתעה. 

אין לקבל את הטענה כי הנתבע לא ידע ולא צריך היה לדעת כי הפרסום מוגן בזכויות יוצרים, וגם אם עשה שימוש באותן תמונות בהן התובע השתמש, מתוך הנחה כי מדובר בתמונות שאינן מוגנות על-ידי התובע, הרי שהעתקת הטקסט, עיצובו וההקשר של השימוש בתמונות אלו מעיד דווקא על כוונתו של הנתבע. הנתבע יפצה את התובעת ב-20,000 ש"ח בגין הפרת זכויות היוצרים שלו.