ת"א 18796-07-16 בר און ואח' נ' שם טוב ואח'

אולי יעניין אותך גם

(החלטה, שלום ת"א, השופטת אושרי פרוסט-פרנקל): צו נגד גוגל להסרת קישורים לתוכן פוגעני בתוצאות החיפוש.

העובדות: בקשת התובעים לסעד זמני המורה למשיבות 1-2 (גוגל) להסיר מתוצאות מנוע החיפוש את הלינקים המובילים לתוצאות פוגעניות באתרים שמפעילים המשיבים 7-8. התובעות טענו, בין היתר, כי הנתבעים 7-8 נעצרו והועמדו לדין, אך כי גוגל מסרבת להסיר את הפרסומים המכפישים. התובעים טענו עוד כי היות שהמעוולים מצויים במעצר, לא ניתן לפנות אליהם לשם הסרת האתרים שהם מפעילים, ולכן הפתרון היחיד הוא לחייב את גוגל להסיר את האתרים מתוצאות מנוע החיפוש.

גוגל ביקשה לדחות את הבקשה וטענה, בין היתר, כי יש להגיש אותה נגד הנתבעים 7-8, שהם האחראים לפרסומים וכי ניתן להמציא כתבי טענות אף לאנשים המצויים במעצר. גוגל טענה בנוסף כי הסעד המבוקש חופף לסעד העיקרי המבוקש בתובענה.

נפסק: דין הבקשה להתקבל. מדובר בפרסומים מכפישים ברף הגבוה ביותר, שהנתבעים 7-8 מכחישים שהם אחראים להם. פרסומים אלה מופיעים במנוע החיפוש של גוגל כאשר מקלידים את שם התובעים. אכן מדובר בסעד זמני שהוא אף הסעד בתביעה העיקרית נגד גוגל, אך ניתן יהיה להשיב את הפרסומים ככל ותידחה התביעה ולא ייגרם כל נזק לגוגל. 

יש לקבל את טענת התובעים כי מילאו את התנאים הדרושים למתן סעד זמני. לגבי סיכויי ההליך, לא ניתן לקבוע כי מדובר בתביעה טורדנית. יש לדון בטענות התביעה ואין צורך לפסוק בשלב זה באופן סופי בדבר צדקתו של מי מהצדדים. לגבי מאזן הנוחות, הנזק הנגרם בשלב זה למבקשים הוא גבוה לאין שיעור מהנזק שיכול להיגרם לגוגל. אינטרס התובעים גובר שכן גוגל תוכל להשיב את הפרסומים ככל שתזכה בתביעה. ביחס לשיקולי צדק ויושר, הרי שכל עוד לא יוסרו הפרסומים, מתמשכת הפגיעה בשמם הטוב ובפרטיותם של המבקשים.

אין כל שיהוי בניסיון התובעים להגיע להסדר עם גוגל להורדת הפרסומים טרם שפנו לערכאות. גוגל תסיר את כל הפרסומים המעוולים לגבי התובעים ממנועי החיפוש שלה.