עפ"ג 42483-01-16 פילוסוף נ' מדינת ישראל

אולי יעניין אותך גם

אין להימנע מהרשעת מי שהחזיק בקבצים פדופיליים (פסק-דין, מחוזי י-ם, השופטים כרמל, מוסק ורנר):

העובדות: ערעור על גזר-דינו של ביהמ"ש השלום בי-ם [ת"פ 33747-05-12]. המערער הורשע, לפי הודאתו, בהחזקת פרסום תועבה ובו דמות קטין (ריבוי עבירות) והוטלו עליו 3 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 4,000 ש"ח. הערעור מופנה כלפי הרשעת המערער. הנאשם, ששימש כמורה למתמטיקה, הוריד למחשב בביתו, באמצעות תוכנות לשיתוף קבצים, שתי תמונות וארבעה סרטים פדופיליים. בית המשפט השלום קבע כי אין להימנע מהרשעת הנאשם.

נפסק: הערעור נדחה. לזכות המערער עומדת הודאתו במיוחס לו, שהביאה לחיסכון בזמן שיפוטי ולייעול ההליכים, האחריות שלקח על המעשים, הבעת חרטה כנה, המחיר האישי ששילם בעקבות פיטוריו ממקום עבודתו וגדיעת קריירת ההוראה. כמו כן, מדובר במי שאין לו עבר פלילי, שרמת המסוכנות האישית הנשקפת ממנו לביצוע עבירות מין נמוכה, והוערך כי רמת הוויסות העצמי שלו טובה. כמו כן, הן שירות המבחן והן המרכז להערכת מסוכנות התרשמו כי כי ההליך המשפטי שימש גורם הרתעתי ומציב גבולות עבור המערער.

בנוסף, אין מחלוקת כי המערער מחק את התכנים הפורנוגרפיים ביוזמתו, ממחשבו, בטרם נתפס המחשב וכי מדובר בקבצים בודדים בלבד, אותם לא שיתף או הפיץ. מעת ביצוע העבירות הוא נישא, הפך לאב והשתלב בתעסוקה בחברה משפחתית. יחד עם זאת, בעניינו של המערער לא מתקיימים הכללים המאפשרים הימנעות מהרשעה, כללים אותם יש להחיל באופן חריג. לרשות המערער שורת מקצועות לתעסוקה, גם אם לא יעסוק בהוראה.