ת"פ 6128-07 מדינת ישראל - פמת"א (פלילי) נ' כלב

אולי יעניין אותך גם

(גזר-דין, שלום ת"א, השופטת דניאלה שריזלי):

העובדות: הנאשם, עובד רשות המסים ששימש בתפקיד בכיר במחלקת החקירות של מס הכנסה, הורשע ביום 27.1.2015, לאחר שמיעת ראיות, בעבירות על דיני המס לפי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף, ובעבירות נוספות לפי חוק העונשין וחוק הגנת הפרטיות. בהתאם לאישום השלישי, שעניינו בהפרת אמונים ופגיעה בפרטיות, הנאשם ניצל לרעה את מעמדו ואת נגישותו למאגר המידע הממוחשב של רשות המסים (מערכת שע"מ), וזאת על-מנת להפיק, לצורך אינטרסים אישיים ולא לצורך עבודתו, מידע ונתונים אישיים וכלכליים על נישומים שונים (שיש לו אליהם קשר משפחתי, קשר עסקי, לווים ומנכי שיקים). ביחס לעבירות אלה הורשע הנאשם בעבירה של הפרת אמונים (ללא רכיב המרמה) לפי סעיף 284 לחוק העונשין וב-18 עבירות של פגיעה בפרטיות לפי סעיפים 5 ו-2(7) לחוק הגנת הפרטיות.

נפסק: העבירות שעבר הנאשם ובהן הורשע הן חמורות במהותן וחמורות בנסיבותיהן. התנהלותו העבריינית של הנאשם התבצעה בעודו מכהן כעובד ציבור בכיר, המגיע מדי יום למקום עבודתו ועושה בו כשלו. בכלל זה עשה הנאשם שימוש עברייני במאגרי המידע של שע"מ, תוך הפרת אמונים קשה ופגיעה בפרטיותם של נישומים, שחלקם הגדול הם אותם לקוחות שנטלו מידיו של הנאשם הלוואות בריבית גבוהה כמתואר באישומים האחרים. על הנאשם נגזר, בגין האישומים הראשון, השלישי והרביעי, מאסר בפועל בן 30 חודשים, מאסר על תנאי וקנס בסך 75,000 ש"ח. עבור האישום השני נגזרו על הנאשם 12 חודשי מאסר בפועל ומאסר על תנאי.

עדכון: בערעור שהגיש הנאשם לביהמ"ש המחוזי בת"א הסכימו הצדדים, ביום 30.11.2015 [השופטים ברלינר, קרא ונחיליאלי-חיאט], להפחתת תקופת המאסר ל-24 חודשים [ע"פ 4123-07-15 כלב נ' מ.י. פרקליטות מחוז ת"א - פלילי].