ס"ע 32705-02-12 איתי גורן נ' במברגר-רוזנהיים בע"מ ואח'

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, אזורי לעבודה ת"א, השופטת אסנת רובוביץ-ברכש): תביעה להכרה ביחסי עובד ומעביד ולתשלום פיצויי פיטורים וזכויות סוציאליות נוספות. בין היתר, תבע התובע פיצוי בגין פגיעה בפרטיות עקב כניסה לתיבת הדוא"ל שלו. התובע טען כי החברה חדרה לתיבת הדוא"ל ששימשה אותו בעבודתו, עיינה בתכתובות (לרבות בתכתובות אישיות) וזאת מבלי ליידע את השולח או את התובע וללא הסכמתו.

מנגד, טענו הנתבעות כי פעלו עקב חשש כי התובע פעל להעברת ידע וסודות מסחריים של החברה כדי להכשיר את הקרקע להתחרות בה וכי פעלו בהתאם לזכותן לפי הסכם סודיות שנחתם עם התובע, במסגרתו אישר כי ידוע לו שפעולותיו במערכת המידע ובדוא"ל של החברה ניתנות לבדיקה ומעקב. נפסק -

הנתבע 4 הודה כי החליט לבדוק את תיבת המייל שהייתה של התובע עד לעזיבתו. בית הדין הארצי לעבודה קבע כללים מנחים בכל הנוגע לחובות עובד ומעביד ביחס לתיבות דוא"ל. בתצהירו, התובע אינו מפרט איזה סוג תיבת דואר היתה לו במסגרת עבודתו. התובע כלל לא התייחס לכך שנתן את הסכמתו. נוכח תוכן המסמכים שגולו, הסכמתו של התובע והעדר הוכחתו בנוגע לסוג התיבה שהייתה לו במסגרת עבודתו, אין לקבל רכיב תביעה זה. רכיבי תביעה אחרים של התובע התקבלו.