ת.ק. 1867/06 שלום ניר נ' נטוויז'ן ואח'

(פסק-דין, בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, השופטת אנה שניידר): תביעה להחזר ולפיצוי כספי בשל הפרת הסכם לרכישת מחשב, באמצעות אתר האינטרנט של הנתבעת 1, אשר אמור היה להיות מסופק לתובע על-ידי הנתבעת 2. לאחר שהמחשב לא סופק במועד, ביטל התובע את העסקה, אך בפועל המשיכה הנתבעת 2 לגבות ממנו תשלומים. נפסק - על-אף שהנתבעת 1 משמשת כמעין 'מתווך' בין לקוחות פוטנציאליים לספקים, באמצעות אתר האינטרנט שהיא מפעילה, אין לקבל את טענתה בדבר אי מחוייבותה כלפי לקוח שהעסקה עמו הופרה. מן התקנון שמפרסמת הנתבעת 1 באתר, מתחזקת המסקנה כי לנתבעת 1 אחריות ישירה כלפי התובע, גם נוכח העובדה כי המגעים אודות ביטול העסקה והפיצוי שהוצע לתובע, היו על-ידי נציג מחלקת שירות הלקוחות של הנתבעת 1. בנסיבות אלה, יש לראות בנתבעת 1 כאחראית ישירה לנזק שנגרם לתובע, זאת מבלי להפחית מאחריות הנתבעת 2. הנתבעות ישלמו לתובע סך של 1,500 ש"ח.