תק 11800/05 גבאי נ' נטוויז'ן בע"מ ואח'

(פסק-דין, בית המשפט לתביעות קטנות בתל-אביב, השופטת יעל אילני): התובע רכש באמצעות אתר Netaction של הנתבעת מערכת סלון. לאחר שהמערכת התקבלה לטענתו כשהיא פגומה ביקש לבטל את העיסקה. או אז התברר שספק המערכת פשט את הרגל. תקנון האתר קובע שהנתבעת אינה מספקת את הפרטים הנמכרים אלא היא מעמידה את האתר כזירה לעריכת מכירות על-ידי החברות המציעות ולפיכך העיסקה נקשרת בין הקונה לבין הספק בלבד. נפסק - אכן, התובע אישר בעצם כניסתו לאתר שקרא את התקנון והסכים לתנאיו. אולם הוא פנה לנתבעת וזו נתנה לו להבין שהיא פועלת מול הספק. בירור התלנוה ארך זמן ממושך מהסביר ובכל הזמן הזה הניח התובע בהתאם למצג הנתבעת שהיא מקבלת על עצמה לטפל בנושא. לאחר שהודיעה לו כי הספק פשט את הרגל וכי עליו לפנות לחברת כרטיסי האשראי (הנתבעת 2), שוב לא יכול היה לבטל את העיסקה. בנסיבות אלה חויבה הנתבעת לשלם את סכום התביעה.