העליון בארה"ב לא ידון בערעור גוגל על ה-API של ג'אווה

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט העליון הפדרלי בארצות-הברית סירב לבקשת רשות הערעור של גוגל על החלטת בית המשפט לערעורים שפסק כי ממשקי התכנות (API - Application Programming Interface) של שפת התכנות Java מוגנים בזכויות יוצרים.

הסכסוך המשפטי בין אורקל לגוגל סביב ג'אווה החל בשנת 2010, אז הגישה אורקל תביעה נגד גוגל בטענה כי ענקית החיפוש העתיקה חלקים מקוד המקור של ג'אווה והטמיעה אותו במערכת ההפעלה Android, תוך הפרת זכויות יוצרים ופטנטים של אורקל. חבר מושבעים ניקה את גוגל מהטענות בדבר הפרת פטנטים אך קבע כי גוגל הפרה את זכויות היוצרים של אורקל. השופט לעומת זאת ביטל את החלטת המושבעים בנוגע להפרת זכויות יוצרים כשפסק כי ממשקי התכנות בג'אווה כלל אינם זכאים להגנת זכויות היוצרים.

אורקל ערערה על ההחלטה. בפסק דין בן עשרות עמודים, הפך בית המשפט לערעורים את ההחלטה כשקבע כי "הקוד של הצהרת השיטות וכן המבנה, הסדר והארגון של 37 חבילות ה-API של ג'אווה שבמוקד הסכסוך זכאים להגנת זכויות יוצרים". גוגל לא השלימה עם פסק הדין והגישה בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון, שכאמור סירב לדון בערעור.

הדיון כעת יחזור לערכאה הדיונית כדי שזו תכריע בשאלה אם גוגל עשתה "שימוש הוגן" ב-API של ג'אווה, באופן שפוטר אותה מאחריות על הפרת זכויות יוצרים. קרן החזית הטכנולוגית בארה"ב (Electronic Frontier Foundation) הביעה חשש שהחלטה לטובת אורקל תעניק בידי חברות טכנולוגיה "כוח מסוכן וחסר תקדים" למנוע פיתוח חדשנות טכנולוגית המבוססת על ממשקי API. מקור: The Verge (מאת: דאנטה דורזיו).