האקרים פרסמו פרטי האשראי של אלפי ישראלים

אולי יעניין אותך גם

הלילה הודיעה קבוצת האקרים [לעיון בהודעה], שהזדהתה כשלוחת הארגון אנונימוס בערב הסעודית, כי הצליחה להשיג את פרטיהם של למעלה מ-400,000 כרטיסי אשראי ישראלים, לאחר שלכאורה התקיפה "מאות" אתרים ושרתים מישראל. ההאקר שפרסם את ההודעה פרסם קישורים לשורת קבצי מידע שטען לאתר השיתוף MultiUpload. הקבצים כוללים, לצד פרטי כרטיסי האשראי, את פרטיהם של אלפי אזרחים ישראלים, לרבות שמות, כתובות, מספרי ת.ז., מספרי טלפון, כתובות דוא"ל ועוד (ד"ר טל פבל ניתח את הפרסום בפוסט בקפה דהמרקר).

הדיווח בעניין הופיע לראשונה בעקבות פריצה לאתר הספורט הישראלי ONE, שהותקף אף הוא בדרך שהובילה להפנייה אוטומטית של חלק ממשתמשי האתר להודעת הפרסום של ההאקרים באתר הקוד הפתוח pastebay. ההאקר שפרסם את ההודעה, המכונה 0xOmar, "הבטיח" שימשיך להתקיף אתרים עד שיגיע למטרתו, פרטיהם של מיליון כרטיסי אשראי. הארגון אנונימוס הכחיש כל קשר למקרה.

בחברות כרטיסי האשראי השונות פעלו במרץ כדי לבדוק את הנושא ודיווחו כי מספרם של כרטיסי האשראי שפרטיהם נחשפו עומד על כ- 14,000, נמוך בהרבה מהמספר בו נקבו ההאקרים. בישראל כ-7 מיליון כרטיסים פעילים. מנכ"ל ישראכרט, דב קוטלר, מסר כי מבין 3.3 מיליון הכרטיסים של החברה, נחשפו פרטיהם של כ- 6,600 כרטיסים וכי ישראכרט פעלה לפי נהליה לחסימה מיידית של כרטיסים אלו לפעילות באינטרנט. גם בחברת כ.א.ל. פרסמו הודעת "הרגעה" ללקוחות וציינה כי מדובר במאות כרטיסים בלבד, שלבעליהם יונפקו כרטיסים חדשים. לאומי קארד מסרה כי המספר אצלה עומד על כ- 4,000 כרטיסים וכמובן שהשימוש בהם הוגבל. מקור: כלכליסט.