סין: הקלות בהעברת מידע מחוץ למדינה

אולי יעניין אותך גם

רשות המרחב הממוחשב בסין הודיעה על תקנות חדשות להעברת מידע מחוץ למדינה, במטרה מנת למשוך משקיעים זרים ולהמריץ את הכלכלה. על פי התקנות החדשות, מידע המועבר מחוץ למדינה במסגרת מסחר בינלאומי, נסיעות לחו"ל, ייצור, מחקר אקדמי ושיווק, יהיה פטור מתהליך הערכת סיכון ממשלתית כל עוד אינו כולל "מידע אישי" בהיקף גדול או " מידע חשוב". בנוסף, התקנות מאפשרות להעביר מידע מחוץ למדינה לצורך התקשרות וביצוע חוזה בינלאומי, להעביר מידע הקשור למשאבי אנוש לצורך העסקת עובדים על ידי חברות זרות או מידע הדרוש במקרה חירום להגנה על חייו, בריאותו או בטיחותו של אדם.

החוק הקודם בסין שחל על העברת מידע אל מחוץ למדינה נחקק בשנת 2021 ונחשב נוקשה אף ביחס ל-GDPR האירופאי. הוא הציב קשיים רבים בפני חברות זרות שרצו לפעול בסין. תהליך קבלת האישורים להעברת מידע מחוץ למדינה היה איטי ועל כן התקשורת היומיומית של חברות זרות היתה מורכבת מאוד. בנוסף, הקריטריונים להעברת המידע מחוץ למדינה היו מעורפלים וסיבכו את התהליך. 

התקנות החדשות צפויות להקל על הפעילות העסקית השוטפת של חברות זרות בסין. עם זאת, חברות העוסקות בתשתיות קריטיות, או כאלה המחזיקות מידע אישי של יותר ממיליון אנשים, עדיין יצטרכו לעבור את תהליך הערכת הסיכון הממשלתית. בנוסף, נותרה אי בהירות כיצד הרשויות בסין יפרשו מהו מידע "חשוב" ומהן "תשתיות קריטיות". מקור: Yahoo!finance/Bloomberg (מאת טום הנקוק).