ארה"ב מגבילה ויזות למעורבים בסייבר התקפי

אולי יעניין אותך גם

מחלקת המדינה האמריקאית הודיעה על מדיניות חדשה של הגבלת ויזות לאנשים המעורבים בשימוש לרעה בסייבר התקפי. בהתאם למדיניות, מחלקת המדינה תוכל להגביל ויזות למעורבים בשימוש בסייבר התקפי למטרות מעקב, הטרדה, דיכוי או הפחדה - לרבות נגד עיתונאים, פעילים, מתנגדי משטר, חברים בקהילות שוליים או אוכלוסיות פגיעות ובני משפחותיהם. בנוסף, ההגבלות יחלו על מי שמפיקים תועלת כספית משימוש בסייבר התקפי, לרבות באמצעות פיתוח, ניהול ושליטה בחברות המספקות סייבר התקפי לממשלות המשתמשות בו לרעה. ההגבלות יחולו גם על בני זוגם וילדיהם של מי שיוגבלו.

המדיניות החדשה היא המשך לפעולות ארה"ב נגד שימוש לרעה בסייבר התקפי. פעולות קודמות כללו צו נשיאותי מיום 27.3.23 עליו חתום נשיא ארה"ב ג'ו ביידן האוסר על ממשלת ארה"ב להשתמש בכלי סייבר התקפי מסחריים המהווים סיכון לביטחון הלאומי ומדיניות החוץ של ארה"ב. בנוסף, מחלקת הסחר של ארה"ב יצרה "רשימה שחורה"של חברות סייבר התקפי וכן נעשה מאמץ דיפלומטי, לרבות הצהרה משותפת מיום 30.3.2023 של מדינות שונות בהובלת ארה"ב להרחבת שיתוף הפעולה הבינלאומי בנושא.

בדרך זו מנסה ארה"ב להיאבק בשימוש ההולך והגובר בסייבר ההתקפי המסחרי למטרות דיכוי, הגבלת זרימה חופשית של מידע, פגיעה בזכויות אדם, מעצרים שרירותיים, העלמויות ורציחות. כמו כן, היא רואה בשימוש זה איום על הבטחון ושירותי הביון שלה ועל כן מנסה להטיל אחריות על האנשים המעורבים בו.

מקור: US Department of State.