חבר מושבעים: חנות האפליקציות של גוגל - מונופול לא חוקי

אולי יעניין אותך גם

חבר מושבעים בקליפורניה קיבל את טענות אפיק גיימס (Epic Games), יצרנית המשחק הפופולרי Fortnite, שגוגל הפכה את חנות האפליקציות שלה (Play Store) ואת שירות התשלומים שלה (Google Billing), למונפול לא חוקי. חבר המושבעים קבע פה אחד שגוגל מהווה מונופול בכל הנוגע לשיווק אפליקציות אנדרואיד ולשירותי חיוב באפליקציות, שגוגל פעלה באופן לא תחרותי בשווקים אלו, ושחברת אפיק גיימס נפגעה בשל כך. הוא גם החליט שגוגל קושרת בין חנות האפליקציות שלה לבין שירותי התשלום שלה, ושחלק מהסכמיה ועסקאותיה עם מפתחי המשחקים ויצרנים שונים (כמו סמסונג) היו אנטי-תחרותיים.

סמנכ"ל לענייני ומדיניות ציבורית של גוגל, ווילסון ווייט, אמר כי החברה מתכננת לערער על פסק הדין, וכי "המשפט הבהיר שאנו מתחרים קשות באפל ובחנות האפליקציות שלה, כמו גם בחנויות אפליקציות במכשירי אנדרואיד וקונסולות משחקים". בפוסט בבלוג, אמרה אפיק גיימס כי "פסק הדין של היום מהווה ניצחון עבור מפתחי האפליקציות והצרכנים ברחבי העולם."

השופט הדן בתיק, ג'יימס דונאטו, טרם פסק מה יהיו התרופות בהן תזכה אפיק, והצדדים ייפגשו עם השופט במהלך ינואר 2024 כדי לדון בסעדים אפשריים.

law.co.il מזכיר כי אפיק גיימס תבעה את גוגל ב-2020, באותו יום בו הגישה את תביעתה נגד אפל, לאחר שגוגל הסירה מחנות האפליקציות שלה את המשחק הפופולרי Fortnite, זאת לאחר שאפיק הפרה בהפגנתיות את תנאי השימוש של החנות, והטמיעה מערכת תשלומים עצמאית שבאמצעותה עקפה את שירותי התשלום של גוגל. אפיק גיימס טענה בזמנו כי גוגל מנצלת את כוחה העצום כדי לשמר את המונופול בשוק עיבוד התשלומים באפליקציות. ביולי 2022 גוגל הסכימה לפשרה לפיה תפקיד 90 מיליון דולר בקרן לקידום מפתחי אפליקציות בגין הפרות כללי התחרות ההוגנת והערמת קשיים על מפתחי האפליקציות כדי למנוע תשלום מחוץ למערכת התשלומים של גוגל. מקור: The Verge (מאת שון הוליסטר)