תביעת פייסבוק נגד NSO תתנהל בקליפורניה ולא תעבור לישראל

אולי יעניין אותך גם

נדחו מאמציה של חברת הסייבר ההתקפי הישראלית NSO להביא לסילוק התביעה של פייסבוק נגדה בטענה כי מגבלות יצוא בטחוני החלות עליה יקשו עליה להתגונן כנדרש בבית משפט פדרלי בקליפורניה, במקום בישראל. ההחלטה התקבלה בשבוע שעבר בבית המשפט בקליפורניה, והיא מהווה חלק מהליך ממושך שבמהלכו תבעה WhatsApp (שבבעלות פייסבוק) את NSO.

בתביעה שהוגשה לפני כארבע שנים, פייסבוק טענה כי NSO הפרה את תנאי השימוש של WhatsApp וחדרה לשרתי שירות המסרים המיידים. פייסבוק הלינה כי NSO הדביקה תוכנה זדונית שפיתחה בשם "פגסוס" ב- 1400 מכשירי משתמשים שסומנו מראש כמטרות, ביניהם משתמשים מבחריין, איחוד האמירויות ומקסיקו.

עם זאת, NSO טענה כי ההתדיינות המשפטית בקליפורניה תגביל את גישתה לראיות בשל מגבלות שמדינת ישראל הטילה עליה בעניין המידע, המסמכים והחוזים שקשורים למוצריה. לדבריה, בכך תיפגע יכולתה להגן על עצמה ולממש את זכותה להליך הוגן. טיעון זה היה חלק ממאמציה לדחות את התביעה. מגבלות אלה הוטלו על NSO כתוצאה מהתגובות הבינלאומיות החריפות על השימוש בתוכנת הריגול הישראלית כנגד עיתונאים, פעילים ויריבים פוליטיים ברחבי העולם, ומתוך החשש שמדינות שונות ינצלו לרעה תוכנה זדונית זו.

בית המשפט בקליפורניה דחה את הטענה, וקבע כי המגבלות החלות עדיין יהיו קיימות ללא קשר למקום ההתדיינות, ושאין כל טיעון המחזק את העובדה כי התדיינות בישראל תתיר את המכשולים העומדים בפניה. בנוסף, NSO לא סיפקה כל ראיה לכך שמדינת ישראל תדחה את בקשותיה להתיר את המגבלות שהוטלו לצורך עמידה בהתחייבויותיה המשפטיות בבית המשפט בקליפורניה. מקור: TickerTV News (מאת שריל קינג).