אירופה: איסור קבוע על מטא לבצע פרסום ממוקד ללא הסכמת המשתמש

אולי יעניין אותך גם

מועצת הרשויות הלאומיות להגנת מידע באיחוד האירופי (European Data Protection Board - EDPB) הורתה לנציבות הגנת המידע באירלנד לצוות על מטא (פייסבוק לשעבר) לחדול מעיבוד מידע אישי של משתמשים לצורכי פרסום ממוקד ללא קבלת הסכמה מראש של המשתמש.

את המהלך לאיסור הגורף באיחוד האירופי יזם הרגולטור הנורבגי לפרטיות, לאחר בחודש אוגוסט האחרון הטיל הרגולטור הנורבגי על מטא קנס יומי וצו מניעה זמני שאסר עליה להמשיך ולאסוף את המידע למטרות פרסום ממוקד. במקביל, החליט הרגולטור הנורבגי לממש את זכותו לפנות אל ה-EDPB בבקשה להפוך את הדרישה לגורפת בכל רחבי אירופה. ה-EDPB נענה לבקשה והורה כאמור לרגולטור האירי לאסור על מטא לעבד מידע לצורך מפרסום ממוקד אלא אם מתקבלת הסכמת המשתמש.

עד לאחרונה, מטא נשענה על בסיס חוקי של "ביצוע הסכם ההתקשרות" עם המשתמש כדי להצדיק את עיבוד המידע לצורכי פרסום ממוקד. הרגולטור האירי העביר למטא את הצו האוסר על עיבוד כאמור ב-31.10 והצו צפוי להכנס לתוקף שבוע לאחר מכן. יו"ר ה-EDPB ציין כי למרות שכבר בדצמבר 2022 מסרה הנציבות באירלנד למטא את הדרישה המקורית שלא להישען על בסיס חוקי שאינו הסכמה, מטא לא צייתה לדרישה עד כה. מקור: הודעת ה-EDPB.