... ושוב תביעה ייצוגית נגד OpenAI על פגיעה בפרטיות

אולי יעניין אותך גם

התביעה הוגשה לבית משפט פדרלי בצפון קליפורניה, ארה"ב, חודשים אחדים לאחר שהוגשה תביעה כמעט זהה נגד OpenAI (ועוד אחת הוגשה נגד Bard, המתחרה הגוגלי ל-ChatGPT). לטענת התביעה, החברה השתמשה במידע אישי על מיליונים שאספה באינטרנט (Scrapped, זה המונח המקורי) כדי לאמן את צ'אטקה, ובנוסף היא משתמשת גם במידע של משתמשי המערכת לאותו צורך.

הפעילות של OpenAI "בוצעה ברובה בסוד", אומרת התביעה. בכך הפרה OpenAI "לא רק את תנאי השימוש של אתרי אינטרנט שונים, אלא גם את זכויותיו של כל אדם ואדם לבטל את הסכמתו לאיסוף כזה על פי חוקי קליפורניה ודינים מדינתיים ופדרליים אחרים". לדברי התובעים, OpenAI הפרה, בין השאר, את חוק האזנות סתר הפדרלי, את חוק הונאות והשימוש לרעה במחשבים, ואת חוקי הפרטיות והתחרות הבלתי הוגנת בקליפורניה. מקור: Bloomberg Law (מאת ישעיה פוריץ).

law.co.il מזכיר ש-OpenAI מתמודדת עם בדיקות של רגולטורים של פרטיות באירופה (לאחרונה בפולין) וגם באסיה (לאחרונה בדרום-קוריאה ולפני זה ביפן), והיא ניצבת גם בפני שורה של תביעות המבקשות מעמד ייצוגי גם בסוגיות של זכויות יוצרים. ראו לדוגמה כאן וכאן. בקיצור, קשה להיות מצליח באמריקע.