ארה"ב: ייצוגית נגד OpenAI על פגיעה בפרטיות ב-ChatGPT

אולי יעניין אותך גם

OpenAI, שפיתחה את מערכת הבינה המלאכותית הפופולרית ChatGPT, הפרה את דיני הפרטיות בכך שאספה כמויות גדולות של מידע אישי מהאינטרנט ללא רשות - כך טוענת בתביעה שהוגשה לבית המשפט הפדרלי בקליפורניה ומבקשת לקבל מעמד של תובענה ייצוגית. ביחד עם OpenAI נתבעת גם מייקרוסופט, שהשקיעה בחברה מיליארד דולר עד כה ומתכננת להשקיע בשנים הקרובות עוד עשרה מיליארד נוספים.

התביעה מתמקדת באופן שבו OpenAI השיגה את הנתונים ששימשו לאימון מערכות הבינה המלאכותית שלה. היא טוענת, בין השאר, להפרות של תנאי שימוש, חוקי פרטיות וחוקים פדרליים, לרבות חוק ההונאה במחשבים.

לדברי התובעים, OpenAI עברה מהתמקדות בקידום בינה מלאכותית לטובת האנושות בכללותה להתמקדות ברווחים כלכליים בלבד. לדבריהם, "המתווה הנוכחי מעשיר את הנתבעים אבל מערער את העולם".

התובעים, המזוהים בתביעה בראשי תיבות בלבד, טוענים כיOpenAI  אספה מידע פרטי מאינטראקציות של משתמשים עם מוצריה ועם רשתות חברתיות ופלטפורמות נוספות, הכל כדי לאמן את מודל הבינה המלאכותית שלה. בין השאר טוענת התביעה כי נאספו תמונות ונתוני מיקום מאפליקציית Snapchat, העדפות מוסיקליות מ- Spotify, שיחות פרטיות מ- Slack וגם מידע משיחות שבוצעו ב- Microsoft Teams.

התובעים מעריכים כי הנזקים הפוטנציאליים עשויים להגיע לסכום של שלושה מיליארד דולר והם מבססים את התחשיב על הטענה כי OpenAI אספה מידע על מיליוני אנשים. מקור: Fortune (מאת תרזה אייקס, אייזאה פוריטס ובלומברג).