ישראל: פשרה בייצוגית נגד גוגל על חידוש אוטומטי של מנוי לאפליקציות

אולי יעניין אותך גם

חברת Google Inc הגיעה להסדר פשרה בתובענה ייצוגית המתנהלת נגדה בישראל, לאחר שבחודש מאי האחרון אישר בית המשפט המחוזי מרכז-לוד את ניהול ההליך כהליך ייצוגי [ת"צ 40212-05-17 מלאכי נ' Google Inc]. התובע הייצוגי, מרדכי מלאכי, טען בתביעתו (הוגשה בשנת 2017) כי גוגל מחדשת באופן אוטומטי מנויים ליישומים שנרכשו באמצעות חנות היישומים שלה, Google Play, בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981, וכן כי אפשרויות הביטול לפי ההסכם נוגדות אף הן את החוק. 

בהתאם לפשרה, גוגל תפצה את משתמשי Google Play (בין השנים 2010 ל-2022) הסכום כולל של 46.5 מיליון ש"ח. בנוסף, גוגל תבהיר כי המנויים מתחדשים אוטומטית. הצדדים ביקשו מבית המשפט לתת תוקף של פס"ד להסדר הפשרה והמליצו על תשלום גמול לתובע הייצוגי (מלאכי) בסך 1.89 מיליון ש"ח, ועל שכר טרחה לבא-כוחו בסך 8.06 מיליון ש"ח. גוגל מסרה בתגובה כי "כמפורט בהסכם הפשרה שהוגש לבית המשפט הסכמנו לבצע החזר כספי למשתמשים בישראל. כמו כן, ביצענו כמה שינויים באופן שבו משתמשים מבטלים מנויים ב-Google Play בישראל. ההתמקדות שלנו היא בהבטחת חוויה בטוחה וחלקה למשתמשים". מקור: כלכליסט (מאת ויקי אוסלנדר).