לואיזיאנה: סוכנויות ממשל אינן רשאיות לדרוש הסרת תכנים ברשת

אולי יעניין אותך גם

סוכנויות ממשל אינן רשאיות לבקש או לעודד הסרת תוכן המוגן בחופש הביטוי ברשתות חברתיות. כך לפי צו מניעה שניתן על ידי בית משפט פדרלי במדינת לואיזיאנה אתמול (ג').

צו המניעה ניתן במסגרת תביעה של התובעים הכלליים של מדינות לואיזיאנה ומיזורי, הידועות כמדינות רפובליקניות, נגד נשיא ארה"ב ביידן וממשלו. התביעה הוגשה בטענה שהממשל הפדרלי מצנזר תכנים בעלי נטייה שמרנית ברשתות החברתיות, לרבות תכנים שפורסמו על ידי מתנגדים לחיסוני הקורונה.

צו המניעה אוסר על סוכנויות ממשלתיות לדווח לרשתות החברתיות על פוסטים ספציפיים ולבקש את הסרתם, או לבקש מהרשתות דיווחים בנוגע לתוכן שהוסר. כמו כן, הצו אוסר על גורמי ממשל להתקשר עם ארגונים חיצוניים המעורבים בניהול תוכן ברשתות החברתיות, בניסיון להביא להסרת תכנים החוסים תחת הזכות לחופש הביטוי, המעוגנת בתיקון הראשון לחוקת ארצות הברית. עם זאת, הצו מבהיר כי גורמי הממשל יוכלו להתריע לפלטפורמות על פוסטים הכוללים מידע על עבירות פליליות, איומים על הביטחון הלאומי או המעודדים או מהווים התערבות בהליך הבחירות.

הבית הלבן הצהיר כי משרד המשפטים בוחן את פסק הדין ושוקל את צעדיו הבאים. מקור: הניו-יורק טיימס (מאת: סטיבן לי מאיירס ודיוויד מקייב).

פסיקה זו היא חלק ממגמה הולכת וגוברת של דיון משפטי בסוגית חופש הביטוי המקוון. law.co.il מזכיר כי בשנת 2021 נחקקו חוקים המגבילים את אפשרות הצנזורה ברשתות החברתיות בפלורידה ובטקסס, ששאלת חוקיותם עומדת לדיון.