פלורידה: חוק חדש יגביל את השליטה של פלטפורמות חברתיות בתוכן המועלה אליהן

אולי יעניין אותך גם

מושל פלורידה, הרפובליקן רון דהסנטיס, חתם שלשום (שני) על הצעת חוק שתגביל את יכולתן של פלטפורמות אינטרנטיות להסיר תוכן או לחסום את חשבונותיהם של משתמשים שהעלו לפלטפורמה תוכן המסווג על ידן כבוטה, מסית או אלים. "היום אנו מבטיחים לתושבי פלורידה הגנה מפני כוחו הלופת של עמק הסיליקון על חופש הביטוי, המחשבה והתוכן", צייץ דהסנטיס בחשבון הטוויטר שלו, תוך שהוא מתייחס בעוקצנות להחלטתן של פייסבוק, טוויטר ויוטיוב, שהמטות שלהן ממוקמים בעמק הסיליקון בקליפורניה, לחסום את חשבונו של הנשיא לשעבר טראמפ, לאחר ההתפרעויות בקפיטול בינואר האחרון.

החוק החדש, שייכנס לתוקף בתחילת חודש יולי, אוסר על הפלטפורמות האינטרנטיות להשעות חשבונות של מועמדים פוליטיים בתקופת בחירות, וקובע קנסות עתק של 250,000$ ליום בגין חסימת חשבונו של מועמד לבחירות הפדרליות, ו-25,000$ ליום בגין חסימת חשבונו של מועמד לבחירות המדיניות. בנוסף, החוק מאפשר לכלל המשתמשים שנחסמו או שתוכן שלהם הוסר, להגיש תביעות נגד הפלטפורמות אם יוכיחו שהן מבצעות אכיפה בררנית. פלורידה אינה לבדה – מדינות נוספות, ביניהן טקסס, וירג'יניה, צפון קרוליינה ולואיזיאנה, פועלות גם הן לאשר חוקים דומים, שמטרתם להגביל את יכולתן של הפלטפורמות האינטרנטיות לשלוט בתוכן המועלה אליהן.

אריק גולדמן, מרצה בפקולטה למשפטים באוניברסיטת סנטה קלרה בקליפורניה, הזהיר כי החוק עלול לגרור מאבקים משפטיים. לפי גולדמן, חלק מהסעיפים הם "בבירור לא חוקתיים", בשל ההגבלה של שיקול הדעת העריכתי של פלטפורמות ברשת. עוד ציין גולדמן, כי חלק מסעיפי החוק סותרים את סעיף 230 לחוק הגינות התקשורת (Communications Decency Act (1996)), המגן על חברות אינטרנט מפני תביעה בגין פוסטים, תמונות או תוכן אחר שהועלה לפלטפורמות שלהן.

"אם החוק ייאכף בסופו של דבר, הוא יאפשר למשתמשים לפרסם תכני פורנוגרפיה, אלימות והסתה, והדבר יקשה על משפחות להשתמש ברשת באופן בטוח", אמר קארל שבו, סגן נשיא ויועץ משפטי בארגון הסחר NetChoice, בו חברות פייסבוק, גוגל וטוויטר, בביקורת על החוק. מבקרי החוק מצביעים גם על העובדה כי הוא מחריג מתחולתו במפורש פלטפורמות אינטרנטיות שבבעלותן פארקי שעשועים בפלורידה – חריג שלמעשה חל בעיקר על חברת דיסני, שבבעלותה ה-Disney World, ועל חברת ComCast, הבעלים של Universal Stodius. "אילו מטרתה האמיתית של החקיקה הייתה להגן על משתמשים באינטרנט מפני פגיעה בחופש הביטוי, היא לא הייתה מחריגה חברות אינטרנטיות שבבעלותם פארקי שעשועים בפלורידה", אמר מאט שרוארס, נשיא איגוד תעשיית המחשבים והתקשורת. מקור: הוושינגטון פוסט (מאת: קאט זקרז'בסקי)