כתב אישום (בכפוף לשימוע) נגד יועצי נתניהו לאחר שהעליון הכשיר את החיפוש במכשיריהם הניידים

אולי יעניין אותך גם

פרקליטות המדינה הודיעה לשלושת יועציו של ראש הממשלה נתניהו - יונתן אוריך, עופר גולן וישראל איינהורן - כי המדינה שוקלת להגיש נגדם כתב אישום, בכפוף לשימוע. לשלושה מיוחסת עבירה לכאורה של הטרדה בנסיבות מחמירות של עד המדינה בתיק 4,000, שלמה פילבר. נטען כי עת שהשלושה פעלו במטה הבחירות של הליכוד בשנת 2019, הם לכאורה הטרידו את עד המדינה שעה ששלחו ניידת עם רמקול חיצוני שהשמיע הקלטות שונות מול ביתו. מקור: Ynet (מאת גלעד מורג).

הודעת הפרקליטות מגיעה לאחר שנים של דיונים משפטיים בנושא חוקיות המידע שהופק הטלפונים הניידים של החשודים בעת חקירתם במשטרה, ולאחר שבית המשפט העליון, בהרכב מורחב של תשעה שופטים, הכשיר בשנה שעברה את החיפוש, אף שהחל באופן בלתי חוקי. הדיון בערכאות השיפוט עסק בצווי חיפוש במחשבים ובטלפונים ניידים חכמים בשלב החקירה המשטרתית, טרם שהוחלט אם להגיש כתב אישום.

במהלך החקירה בעניינם של החשודים, בוצע חיפוש בטלפונים החכמים שלהם, לאחר שהתקבלה הסכמתם לכך, אך מבלי שהוצא צו חיפוש במכשירים ומבלי שהובהר להם כי הם רשאים להתנגד לחיפוש וכי התנגדות זו לא תיזקף לחובתם. לאחר מכן הגישה המשטרה בקשה לצווי חיפוש בטלפונים החכמים של הנחקרים, והם התנגדו לבקשה זו.

ביהמ"ש העליון קבע בחודש ינואר 2022 כי למרות שהחיפוש הראשוני בטלפונים הניידים של היועצים בוצע ללא צו שיפוטי ובניגוד לדין, בחינת מכלול השיקולים הנוגעים לעניין מלמדת כי פגם זה אינו מצדיק את דחיית הבקשות לחיפוש בטלפונים שלהם. עם זאת, בית המשפט הבהיר כי תוצאה זו אין בה כדי לגרוע מן הפסול בהתנהלות הרשות החוקרת בעניינם של היועצים, וכי יש לצפות שמקרים מסוג זה לא יישנו.