אמאזון מואשמת ברישום מיליוני צרכנים לשירות פריים ללא ידיעתם

אולי יעניין אותך גם

בתלונה שהגישה אתמול נציבות הסחר הפדרלית (FTC), היא מאשימה את אמאזון בכך שרימתה ביודעין מיליוני צרכנים כשגרמה להם להירשם ללא ידיעתם לשירות אמאזון פריים. לדברי התלונה, אמאזון עיצבה את הממשק שלה תוך שימוש ב"תבניות אפלות", שהערימו על הצרכנים ועודדו אותם באופן מניפולטיבי, כופה או מטעה להירשם לחידוש אוטומטי של מנויי פריים . ה-FTC גם מאשימה את אמזון בכך שסיבכה ביודעין את תהליך הביטול עבור מנויי פריים שביקשו לסיים את החברות שלהם, כדי לעצור אותם מלבטלו.

התלונה מכילה מספר טענות הקשורות להחלטת אמזון שלא להטמיע שינויים שנועדו למנוע הרשמה ללא הסכמה לפריים, או להתמודד עם קשיי הצרכנים שניסו לבטל את מנוייהם. חלק מהתבניות האפלות בהן השתמשה אמזון כוללים העמדת הזדמנויות רבות להירשם לאמזון פריים ב-14.99 דולר לחודש, הטמעת כפתורים מבלבלים שרושמים את המשתמשים אוטומטית לפריים בביצוע העסקה, הגדלת הקושי בביצוע רכישה ללא מנוי פריים, הצבת מספר שלבים בפני צרכנים שמועניינים לבטל את המנוי, המציעים אלטרנטיבות אחרות לביטול וכו'...

יו"ר ה-FTC, לינה חאן, התייחסה לתלונה: "אמזון רימתה ולכדה אנשים לתוכניות מנויים חוזרים ללא הסכמתם, ובכך לא רק שתסכלה את המשתמשים אלא גם גרמה להם להוציא סכום כסף משמעותי...הטקטיקות המניפולטיביות הללו פוגעות בצרכנים ובעסקים שומרי חוק כאחד. ה-FTC ימשיך להגן במרץ על האמריקאים מפני "תבניות אפלות" ושיטות לא הוגנות או מטעות אחרות בשווקים הדיגיטליים". במייל ל-TechCrunch, מסרה אמזון שטענות ה-FTC שקריות לגבי העובדות והחוק, שהיא מאוכזבת מהיעדר התקשורת בין ה-FTC לאמזון טרם הגשת התלונה, ושהיא תוכיח את טענותיה בבית המשפט.