ארה"ב: צו נשיאותי נגד שימוש ברוגלות המסכנות את הבטחון הלאומי

אולי יעניין אותך גם

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, חתם השבוע על צו נשיאותי האוסר על רשויות הממשל הפדרלי לעשות שימוש מבצעי ברוגלות מסחריות המהוות סיכון לבטחון הלאומי של ארה"ב או כאלה שנוצלו לרעה במדינות זרות כדי לפגוע בזכויות אדם. הצו מסביר כי השימוש המבצעי ברוגלות מסחריות מעורר סיכונים הולכים וגוברים לבטחון ולמאמצי הריגול הנגדי של ארצות-הברית, כמו גם לבטחונם של עובדי ממשל פדרלי ובני משפחותיהם, במיוחד כאלה הנמצאים מחוץ לארה"ב.

איסור השימוש המבצעי ברוגלה מסחריות יהיה כפוף להערכת הסיכון שהיא מעוררת לבטחון הלאומי של ארה"ב, על-פי אמות מידה מוגדרות, בהן:

  • אם גורם זר השתמש בתוכנה או רכש זכות שימוש בה כדי לגשת למכשירים אלקטרוניים המשמשים את הממשל הפדרלי או עובדיו.
  • אם הרוגלה מוצעת ע"י גורם שחשף או מתכוון לחשוף מידע על פעילות ממשלת ארצות-הברית ללא אישורה.
  • הרוגלה משמשת גורם זר כדי להגביל את חופש הביטוי והחופש למחאה הבלתי-אלימה, לדכא התנגדות פוליטית או זכויות אדם.
  • הרוגלה משמשת במדינות זרות עליהן יש דיווחים מהימנים על דיכוי פוליטי, עינויים, מעצרים שרירותיים, חיסולים פוליטיים או פגיעות חמורות אחרות בזכויות יסוד.

סוכנויות ממשל פדרליות שכבר עתה עושות שימוש מבצעי ברוגלות נדרשות לאמוד את הסיכון הנשקף מהן לפי אמות-המידה המתוארות בצו הנשיאותי ובמידת הצורך עליהן לשקול את ביטול הסכמי ההתקשרות בעניין הרגולות.

law.co.il מסביר כי ההודעה לעיתונות של הבית הלבן מבהירה כי הגורמים שעל הכוונת הם "יצרנים מסחריים שאין לתת בהם אמון", מה שיכול לרמז על NSO לדוגמה.