במאמץ בינלאומי: נסגר שירות שהלבין מיליארדי דולרים בקריפטו

אולי יעניין אותך גם

ChipMixer, שירות הלבנת מטבעות קריפטוגרפים ששימש פושעי סייבר ומשתמשי Darknet להלבנת יותר מ-3 מיליארד דולרים מאז 2017, הוסר מהרשת לאחר מאמץ בינלאומי מתואם של רשויות אכיפת החוק בגרמניה ובארה"ב, ובחקירה משותפת של בלגיה, פולין, ושוויץ.

השירות הוקם באמצע 2017, ושימש בין היתר לערבוב, חיתוך וטשטוש מקורות נכסי קריפטו. ChipMixer חסם את האפשרות לזהות את מסלול ה-Blockchain של הכספים. הוא הפך אטרקטיבי עבור פושעי סייבר שהיו מעוניינים להלבין הכנסות מפעילויות בלתי חוקיות ופליליות.

לפי החקירה המשותפת, ChipMixer אפשר להלבין כ-152,000 מטבעות ביטקוין (בשווי של יותר מ-3 מיליארד דולר). הכספים הולבנו עבור שווקי Darknet (כמו Hydra Market שנסגר באפריל 2022), מפעילי תוכנות כופרה, סוחרים בסחורות בלתי חוקיות (כרטיסי אשראי גנובים, פרטי חשבון שנפרצו ונתונים שנגנבו באמצעות מתקפות סייבר), סוחרי תוכן מיני אסור ופושעים שגנבו נכסי קריפטו מארנקים פרטיים.

במקביל למאמצי ההסרה של ChipMixer, ה-FBI הוציא צו מעצר נגד Minh Quốc Nguyễn, בן 49 מהאנוי, וייטנאם, בשל מעורבותו בהלבנת הון, הפעלת עסק ללא רישיון להעברת כספים וגניבת זהות. אם יורשע, הוא צפוי לעונש מרבי של 40 שנות מאסר.