דו"ח ה-FTC: שימוש גובר ב"תבניות אפלות" מתוחכמות

אולי יעניין אותך גם

דין וחשבון שפרסמה נציבות הסחר הפדרלי בארה"ב (Federal Trade Commission - FTC) מלמד שחברות מגבירות את השימוש ב"תבניות אפלות" מתוחכמות שיכולות לתמרן נושאי מידע לרכוש מוצרים או שירותים או לוותר על פרטיותם ללא כוונה.

הדו"ח בדק כיצד תבניות אפלות יכולות לטשטש, לערער או לפגוע ביכולת הבחירה החופשית וקבלת ההחלטות של הצרכנים תוך הפרת החוק. הדו"ח סקר תבניות אפלות המשמשות במגוון תעשיות, כגון מסחר אלקטרוני, באנרים להסכמה לעוגיות, אפליקציות לילדים, מכירות מנויים ועוד. הדו"ח מתמקד בארבע קטגוריות של תבניות אפלות: הטעיית צרכנים והסוואת פרסומות (כך שייראו כמו תוכן מקורי, אמין ונטרלי); הערמת קשיים על צרכנים לבטל מנויים או חיובים; תנאים וחיובים נסתרים (כגון הטמנת מגבלות במונחים צפופים בתנאי שימוש שהצרכנים לא רואים לפני הרכישה, או הצגת רק חלק מהעלויות); והטעיית צרכנים כך שישתפו את המידע שלהם ללא כוונה (כגון אפשרויות בחירה בהגדרות פרטיות שאינן ניטרליות).

במסגרת המאבק בתבניות האפלות המתקדמות, הנציבות תבעה חברות שדרשו ממשתמשים לנווט במבוך של חלוניות כדי לבטל מנויים, הכניסו מוצרים לעגלות הקניות המקוונות של הצרכנים ללא ידיעתם, והטמיעו עיצובים שיווקיים המטעים את הצרכנים. הדו"ח הדגיש את מחויבותה המתמשכת של ה-FTC למאבק נגד תבניות אפלות.