ארה"ב: טיוטת הצעת חוק לפיקוח על שוק הקריפטו

פטור ממיסוי מתחת ל-200 דולר, הפרדת נכסים וירטואליים בין ניירות ערך לסחורות וחובות חדשות על תהליך הנפקת "מטבעות יציבים" (Stablecoins) – אלה מקצת ההוראות המצויות בטיוטת הצעת לחדשנות פיננסית אחראית (Responsible Financial Innovation Act). הצעת החוק גובשה על-ידי מחוקקות מהמפלגה הדמוקרטית והרפובליקנית בארה"ב והיא נחשבת לשיתוף הפעולה המהותי והמקיף ביותר בניסיון לספק ודאות ובהירות כלכלית לתעשיות הקריפטו והבלוקצ'יין.

הצעת החוק מעניקה בין היתר פטור ממס כאשר קונים מוצר או שירות עם מטבעותקריפטוגרפיים בערך נמוך מ-200 דולר, למעט חריגים מסויימים; קובעת נהלים לחברות המעוניינות להירשם כ"בורסות לנכסים דיגיטליים"; מפרידה בין ניירות ערך לסחורות בנכסים וירטואליים באמצעות בחינת הזכויות או הסמכויות המועברות לצרכן; מבקשת לספק הגנות מפני פשיטות רגל; מחייבת מפעילי Stablecoins לחשוף את הרזרבות שלהם (ששווין לא יפחת משווי המטבעות שהונפקו) ודורשת לבצע מחקר על השימוש באנרגיה במהלך כריית מטבעות קריפטוגרפים וכו'.

למרות שהצעת החוק גובשה ביוזמת שתי המפלגות הגדולות בארה"ב, היא לא צפויה להיות מאושרת לפחות עד 2023, לאור בחירות אמצע הקדנציה שיתקיימו בנובמבר הקרוב.

law.co.il מזכיר כי חקיקה זו מהווה המשך מגמה חוצת-גבולות בניסיון להסדיר את שוק הקריפטו, כדוגמת ניסיונה האחרון של בריטניה לקדם רשת ביטחון למטבעות הקריפטו היציבים.