צו מניעה נגד החוק בפלורידה האוסר צנזורה ברשתות חברתיות; החוק המקביל בטקסס הושהה

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט הפדרלי לערעורים בדרום ארה"ב הוציא צו מניעה זמני נגד תוקפן של רוב הוראות החוק המדינתי בפלורידה האוסר על רשתות חברתיות לחסום פוליטיקאים, להסיר או למיין התבטאויות של פוליטיקאים או עיתונאים, או להפחית את התעדוף שניתן להצגת ההתבטאויות שלהם, ומחייב את הרשתות לנמק כל החלטה שמתקבלת על פרסום, הסרה או עריכה של התבטאויות. במקביל, החליט בית המשפט העליון הפדרלי בדעת רוב להיעתר לדרישה להשהות חוק דומה שנחקק בטקסס, עד להכרעה בערעור נגדו בבית המשפט הפדרלי לערעורים.

את העתירה נגד שני החוקים הגישו איגוד תעשיות האינטרנט, שחברות בו בין היתר פייסבוק, טיק-טוק, וטוויטר. העתירה לצו מניעה נגד החוק בפלורידה התקבלה לאחר שבית המשפט לערעורים מצא כי מרבית הוראות החוק מפרות את התיקון הראשון לחוקה האמריקאית המבטיח חופש ביטוי, וכנגזרת שלו, מבטיח חופש פעולה נרחב לחברות פרטיות להפגין שיקול דעת עריכתי לנהל ולהסיר תוכן משתמשים. עם זה, בית המשפט הפדרלי לערעורים בדרום ארה"ב סירב להחיל את צו המניעה הזמני על הוראות אחרות בחוק, כדוגמת אלה המחייבות רשתות חברתיות להעמיד לרשות משתמש שנחסם 60 יום לגשת למידע שלו, ואלה המחייבות רשתות חברתיות לפרסם את קווי המדיניות שלהן בדבר הסרת תכנים וחסימת משתמשים.

איגוד תעשיות האינטרנט הביע שביעות רצון גדולה מהחלטת בית המשפט הפדרלי לערעורים. גם התובע הכללי של פלורידה הביע סיפוק מהחלטת בית המשפט להותיר על כנן כמה מהוראות החוק. מקור: הוושינגטון פוסט (מאת: קט זקרזווסקי).