משטרת סן פרנסיסקו משתמשת בכלי רכב אוטונומיים למאבק בפשע

אולי יעניין אותך גם

"רכבים אוטונומיים מתעדים את סביבתם באופן רציף, ויש להם פוטנציאל בסיוע השגת ראיות ובקידום חקירות" - כך נכתב במסמך הדרכה פנימי של משטרת סן פרנסיסקו (SFPD), אשר חושף כי משטרת סן פרנסיסקו עושה שימוש ברכבים אוטונומיים, מזה זמן מה, לצורך מיגור הפשיעה במדינה.

המסמך, שנחשף במסגרת בקשת מידע ציבורית, מציין את שמן של שתי חברות טכנולוגיה אשר ככל הנראה מספקות את השירותים לידי המשטרה: Waymo של חברת AlphaBet ו-Cruise של חברת General Motors, אשר קיבלו אישורים להציע נסיעות ללא נהג באוגוסט האחרון. 

Waymo מסרה בתגובה, כי החברה לא אוספת נתונים במטרה לזהות בני אדם, וכי היא דורשת מרשויות אכיפת החוק המבקשות מידע ונתונים מן החברה, לעשות זאת באמצעות הליכים משפטיים תקפים (למשל להדרש לקבלת צו בית משפט תקף) והוסיפה, כי המדיניות של החברה היא להגביל, להגביל או לדחות בקשות חסרות בסיס משפטי תקף, או בקשות להיקף מידע רחב מהדרוש.

מחברת Cruise נמסר, כי החברה עובדת בשיתוף פעולה צמוד עם גורמי אכיפת החוק במטרה להפוך את הכבישים לבטוחים יותר. עוד מסרה החברה כי היא משתפת עם רשויות החוק צילומים ונתונים נוספים בכפוף לקיומו של צו משפטי תקף או על פי שיקול דעתה, כשהיא צופה סכנה לבטחון הציבור. מקור: דה רג'יסטר (מאת ג'סיקה ליון הארדקסל).