ביהמ"ש סירב למסור פרטי רוכבת קורקינט חשמלי לבעל רכב שניזוק ממנה

אולי יעניין אותך גם

בית משפט השלום בתל-אביב סירב להוציא צו המורה לחברה המשכירה קורקינטים חשמליים לשימוש הציבור, למסור את פרטי הזיהוי של רוכבת שפגעה ברכב פרטי ברמת גן עם הקורקינט ששכרה. בעל הרכב, שהבחין בפגיעה ברכבו, פנה לחברה בבקשה לקבל את פרטי הרוכבת לאחר שצפה בתיעוד הפגיעה ממצלמת הרכב שלו. בעל הרכב גם מסר אסמכתא לתלונה שהגיש במשטרה, אך החברה לא הסכימה למסור את פרטי הרוכבת ללא צו שיפוטי המורה לה לעשות זאת.

בהחלטתו שלא להוציא את הצו המבוקש, קבע בית המשפט כי אין בדין הישראלי תשתית משפטית המאפשרת לתת צו למסירת המידע וכי נוכח מורכבותם של שיקולי מדיניות בעניין זה, גם לא ראוי שבית המשפט ייקבע מנגנון כזה בהלכה משפטית.

בית המשפט מתח ביקורת על המצב המשפטי, וציין כי "אל מול עניינם של התובעים מתגלה הדין בחולשתו. אין הוא מספק מענה הולם למבקשים אותו. הוא עלול להתברר, למרבה הקושי, משענת של קנה רצוץ. מה יעשה אז האזרח, שומר החוק, שאת מבטחו שׂם ברשויות הדין ובמוסדותיו?" החלטת בית המשפט גם קוראת למחוקק לתקן את העיוות באמצעות חקיקה מתאימה שתאפשר לניזוקים לקבל את הסעד הנדרש מבית המשפט. מקור: דה-מרקר (מאת: עדן ארשיד).

law.co.il מזכיר כי בהלכת רמי מור משנת 2010, פסק בית המשפט העליון כי אין לבית משפט סמכות להורות על חשיפת פרטי גולשים אנונימיים, וזאת בהעדר הסדר חוקי המאפשר זאת בישראל. לעיון בפסק-הדין: ת"א 61142-07-21 כהן ואח' נ' ווינד תל-אביב (בייקי) בע"מ.